Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Fundacja BNP Paribas przyjęła kolejnych 25 uczniów do osiemnastej edycji programu stypendialnego Klasa. Bank wesprze młodych i uzdolnionych uczniów z małych miast i wsi w całej Polsce, finansując ich naukę w pięciu renomowanych liceach w kraju. Uczniowie otrzymują pełne wsparcie finansowe w trakcie 4-letniej nauki w liceum: internat, wyżywienie, podręczniki, comiesięczne kieszonkowe, udział w wycieczkach szkolnych, wyjściach kulturalnych i zajęciach dodatkowych oraz stypendium finansowe na I roku studiów.
Kobiety związane z rolnictwem są zadowolone z życia na polskiej wsi, w większości chcą tam pozostać, rozwijać się zawodowo i kształcić – wynika z raportu „Sytuacja Kobiet na Wsi” przygotowanego przez Martin&Jacob na zlecenie Banku BNP Paribas.
Bank BNP Paribas Polska jest głównym sponsorem trzeciej edycji Kraków Green Festival, który odbędzie się w dniach 16-23 sierpnia 2020 r. KGFF to międzynarodowy festiwal filmów ekologicznych, który gromadzi najlepsze produkcje z całego świata.
Pandemia koronawirusa wpłynęła na konieczność wprowadzenia szybkich zmian w organizacji pracy w firmach. Na ratunek przyszły rozwiązania mobilne czy korzystanie z nowoczesnych platform do videokonferencji. Przed ogromnym wyzwaniem stanęły także działy HR-u i CSR-u – w końcu praca to nie tylko wykonywanie zadań, lecz także socjalizacja i integracja ze współpracownikami. Czy te aktywności z zakresu zaangażowania społecznego biznesu i wolontariatu pracowniczego, są możliwe do realizacji w czasie pandemii?
Ambasadorzy i ambasadorki CSR zdobywali wiedzę z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju od ekspertów i ekspertek Banku BNP Paribas i ERGO Hestii. To partnerzy strategiczni Forum Odpowiedzialnego Biznesu, którzy od lat wspierają w zdobywaniu wiedzy uczestników i uczestniczki programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Ze względu na pandemię zajęcia odbyły się w formule online.
Ukazała się trzecia odsłona mapy #BiznesReagujeOdpowiedzialnie. Materiał powstał w ramach akcji Forum Odpowiedzialnego Biznesu prezentującej aktywność firm w czasie walki z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Tym razem publikacja zbiera działania w podziale na interesariuszy biznesu.
Od 15 czerwca w każdym z oddziałów Banku BNP Paribas dostępna jest bezpłatnego pomoc tłumacza migowego. Bank poprosił o recenzję swojej usługi ekspertki – popularyzującą polski język migowy w mediach społecznościowych Martę Malinowską oraz osobę głuchą, Ewelinę Polak, prezes Podkarpackiego Stowarzyszenia Głuchych.
W dniach 15.06-19.06.2020 r. Ambasadorzy CSR wzięli udział w drugim zjeździe w ramach XVI edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Całe wydarzenie miało nietypowy charakter, gdyż z racji na aktualną sytuację związaną z pandemią koronawirusa, odbyło się całkowicie online.
Firmy, miasta, regiony czy państwa stoją przed wyzwaniem zdefiniowania i realizacji celów związanych z osiągnięciem neutralności klimatycznej. Na ile ich plany są możliwe do wykonania, a na ile wciąż pozostają nierzeczywistą perspektywą? To zagadnienie podjęli uczestnicy wydarzenia “Neutralność klimatyczna. Realny cel czy utopijna wizja?”, organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Spotkanie odbyło się 30 czerwca w formule online.
Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to projekt, zainicjowany przez instytucje finansowe, którego gospodarzem jest Federacja Konsumentów. Celem jest upowszechnienie m.in. najwyższych standardów etycznych w relacjach instytucji finansowych z klientami. Do grona Sygnatariuszy Deklaracji zaproszone są kolejne firmy, o ile przejdą audyt dotyczący m.in. zasad i reguł, konstrukcji oraz oferowania swojej oferty, a także przejrzystości komunikacji z klientami. Prawo do podpisania Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży i korzystania z tytułu Sygnatariusza, w wyniku pozytywnego przejścia audytu uzyskały ANG Spółdzielnia oraz Bank BNP Paribas należące do pomysłodawców projektu.