Telepraca

Metryka praktyki

Firma: IBM BTO,
Branża: IT,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Elastyczne formy pracy
Dokument źródłowy: Raport 2012

System telepracy pozwala pracownikom IBM BTO na świadczenie pracy z miejsca zamieszkania czy też innego miejsca poza biurem. Pomiędzy IBM BTO a pracownikiem podpisywana jest umowa określająca liczbę dni w tygodniu objętych telepracą, zwykle to 1–3 dni. Firma zapewnia pracownikom komputer, dostęp do internetu oraz telefon. Osoba korzystająca z telepracy ma dostęp do wszystkich programów, którymi posługuje się podczas pracy w biurze. Dlatego każdy, kto na co dzień korzysta z komputera w pracy, może w dokładnie taki sam sposób pracować, nie wychodząc z domu. Komputer dzięki specjalnej aplikacji za pośrednictwem internetu może być podłączony do sieci wewnętrznej – intranetu, z dowolnego miejsca świata. Po zalogowaniu pracownik ma stały dostęp do firmowej poczty, stron intranetowych, baz danych, może brać udział w spotkaniach poprzez telekonferencje oraz konferencje internetowe. Program jest wdrażany w IBM BTO od 2010 roku. Ze względu na korzyści, które przynosi zarówno firmie, jak i osobom zatrudnionym – odnotowuje się co roku podwojenie liczby osób korzystających z systemu telepracy.