Projekt Mistrzowie – Studio 102

Metryka praktyki

Firma: Studio 102
Branża: Marketing
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Dokument źródłowy: Raport 2013

Projekt Mistrzowie jest autorskim działaniem Studia 102; ma odpowiadać na lokalne problemy społeczne poprzez pozyskanie środków materialnych na ich rozwiązywanie oraz zdobywanie rozgłosu dla tematu. W 2013 roku odbyła się II edycja inicjatywy, w której pomoc skierowano do podopiecznych Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej (GFIS) prowadzącej m.in. Domy dla Dzieci (nowatorskie rozwiązanie opieki nad dziećmi wychowującymi się bez rodziców). Do udziału w akcji zaproszono 12 lokalnych mistrzów ze świata sportu, kultury i biznesu. Stali się oni zarówno twarzami kalendarza-cegiełki, jak i ambasadorami przedsięwzięcia. W inicjatywę włączyli się sponsorzy i partnerzy akcji (34), patroni (14), a także firmy angażujące się w sprzedaż charytatywnej cegiełki-kalendarza (39). Dzięki projektowi udało się pozyskać dla GFIS ok. 50 tys. zł, zaś ekwiwalent reklamowy został oszacowany na ponad 381 tys. zł netto.