Program „PRZYDA SIĘ”

Metryka praktyki

Firma: IKEA Retail,
Branża: Przemysł drzewny, papierniczy i meblowy,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Edukacja konsumentów
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Przekornie do koncepcji Black Friday, czyli czasu wyprzedażowej gorączki oraz niezliczonych okazji cenowych, IKEA postanowiła zwrócić uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przedmiotów. W tym celu została stworzona specjalna, wirtualna kolekcja „PRZYDA SIĘ”, która przypomina o rzeczach leżących na strychach, w piwnicach oraz w szafach. Odłożone i zapomniane, bo może „kiedyś się przydadzą”. W jej skład weszły m.in. „DAWNO NIEOTWIERANA szafa z nieużywanymi ubraniami”, „DŁUGOLEŻĄCY komplet jadalniany z piwnicy” czy „NIGDY NIEUŻYWANE akcesoria kuchenne”, a każdy z nich zupełnie za darmo, bo przecież tę kolekcję każdy już ma w swoim domu. Program „PRZYDA SIĘ” to również szereg wskazówek od IKEA, znajdujących się na www.IKEA.pl/przydasie, pokazujących, co zrobić, by zapomnianym przedmiotom podarować kolejne życie, np. poprzez naprawę, przerabianie lub przekazywanie innym w potrzebie, a także jak zadbać o te ulubione. Kolekcja oraz strona były promowane przez działania PR oraz w social media.