Po pierwsze eko-świadomość – Leroy Merlin

Metryka praktyki

Firma: Leroy Merlin,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2006

W 2006 r. firma Leroy Merlin otrzymała certyfikat Firmy Bliskiej Środowisku w ramach pierwszej edycji konkursu organizowanego pod patronatem Ministra Środowiska. Leroy Merlin każdorazowo przed otwarciem nowego sklepu przeprowadza oceny oddziaływania na środowisko naturalne, prowadzi programy gospodarki odpadami, w tym odpadami niebezpiecznymi, wprowadził także selektywne sortowanie odpadów.

Klienci firmy mają do dyspozycji kosze na zużyte elektronarzędzia, tuby na przepalone świetlówki i pojemniki na zużyte baterie. Większość sklepów korzysta z systemu oszczędności energii.

Powstała też strategia pro-ekologiczna na lata 2007-2010, która obejmuje m.in. współpracę z dostawcami w zakresie ekologicznego oznakowania towarów, a także prowadzenie kampanii szkoleniowo-informacyjnej budującej świadomość pro-ekologiczną wśród pracowników. Program szkoleń dotyczy m.in. zagrożeń ekologicznych na poziomie lokalnym i globalnym, zaś informacje dostępne w wewnętrznych narzędziach komunikacji zawierają m.in. praktyczne porady i ciekawostki.