Naprzeciw potrzebom klientów niewidomych i niedowidzących – Irving

Metryka praktyki

Firma: Irving
Branża: FMCG
Obszar tematyczny:
Dokument źródłowy: Raport 2009
Wśród przedmiotów codziennego użytku w Polsce jedynie farmaceutyki posiadają oznaczenia brajlowskie, co regulowane jest ustawą. W celu ułatwienia funkcjonowaniu niewidomym i niedowidzącym klientom, producent herbaty Irving umieścił na każdym opakowaniu opis alfabetem Braille’a. Napisy przygotowano we współpracy z Markiem Jakubowskim – twórcą polskiej czcionki brajlowskiej stosowanej powszechnie przy projektowaniu opakowań z pismem Braille’a oraz w opracowaniach tyflokartograficznych i tyflograficznych.Herbaty Irving to pierwsze na polskim rynku produkty spożywcze posiadające oznakowania brajlowskie. Charakterystyczne „kropeczki” ułatwiają znalezienie, zarówno na sklepowej półce, jak i w domowej szafce, odpowiedniego rodzaju i smaku herbaty.Działaniom skierowanym do niewidomych i niedowidzących klientów firmy towarzyszyła kampania społeczna „Zobacz niewidomych”, której celem było zwrócenie uwagi na bariery, jakie muszą oni pokonywać w życiu codziennym. Zorganizowano szereg konkursów i akcji SMS-owych, z których dochód przeznaczono na wsparcie niewidzących podopiecznych Fundacji Przyjaciółka. W ramach edukacyjnej części kampanii wyprodukowany został specjalny kalendarz, z którego, dzięki specjalnej nakładce z oznaczeniami Braille’a, mogą także korzystać osoby niewidome. Zorganizowano również konkurs fotograficzno-plastyczny pt. „Świat bez barier”.