Konkurs „Henkel Polska Awards”

Metryka praktyki

Firma: Henkel Polska,
Branża: FMCG, Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Partycypacja pracownicza
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 8 - Wzrost gospodarczy i godna praca

Konkurs Henkel Polska Awards zorganizowano w odpowiedzi na wyniki badania satysfakcji pracowników polskiego oddziału Henkla. Badanie wykazało, że potrzebują oni, by bardziej doceniany był wkład pracy oraz wysiłki indywidualnych osób i zespołów w realizację celów biznesowych i osiąganie przez firmę założonych wyników finansowych. Organizowany od 3 lat konkurs na najlepsze i najskuteczniejsze projekty realizowane w danym roku kalendarzowym jest odpowiedzią zarządu firmy na tę potrzebę.

Henkel Polska Awards to konkurs dla pracowników firmy, który organizowany jest, by wyrazić uznanie dla ich pracy oraz nagrodzić projekty, które w danym roku kalendarzowym wniosły największy wkład w rozwój firmy i jej sukces w Polsce. Indywidualni pracownicy i zespoły pracownicze ze wszystkich działów biznesowych oraz lokalizacji firmy w Polsce mogą zgłaszać projekty w pięciu kategoriach: pobudzanie wzrostu, przyspieszenie digitalizacji, zwiększenie sprawności, finansowanie wzrostu oraz zrównoważony rozwój, które odzwierciedlają globalne priorytety strategiczne firmy. W jury konkursowym zasiadają członkowie zarządu firmy, którzy oceniają projekty i przyznają nagrody w oparciu o następujące kryteria: innowacyjność pomysłu, wpływ na biznes i skala projektu, wysiłek zespołu związany z wdrożeniem oraz doskonałe wyniki. W gali finałowej konkursu uczestniczą wszyscy pracownicy firmy

Zarządowi firmy zależy na tym, aby konkurs stał się ogólnofirmową platformą wyrażenia uznania dla indywidualnych i zespołowych osiągnięć pracowników, popularyzowania najlepszych praktyk biznesowych i budowania kultury sukcesu. Dlatego ważne jest, by do udziału w konkursie zgłaszało się jak najwięcej zespołów. Stąd podstawowym miernikiem sukcesu programu jest liczba projektów zgłoszona na konkursu i liczba zgłaszających je pracowników. Dotychczasowe trzy edycje cieszyły się dużą popularnością, a w 2018 r. do konkursu zostało zgłoszonych aż 50 projektów.

Konkurs okazał się znakomitym narzędziem docenienia wkładu pracy i zaangażowania zespołów pracowniczych w Henklu. Niezmiernie ciekawa i innowacyjna jest również sama idea dzielenia się dobrymi praktykami podczas gali finałowej, w której uczestniczą pracownicy z różnych działów i zakładów produkcyjnych firmy z całej Polski. W ten sposób konkurs staje się cennym narzędziem horyzontalnego transferu wiedzy w ramach organizacji oraz platformą budowania kultury sukcesu. Dodatkowo jest też okazją do przybliżenia pracownikom globalnych priorytetów strategicznych firmy. Pracownicy przekonują się bowiem, że każdy z nich poprzez swoją codzienną pracę może skutecznie przyczyniać się do ich realizacji.