Kampania „Nie spal się na starcie”

Metryka praktyki

Firma: Aflofarm Farmacja Polska,
Branża: Farmaceutyka,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Odpowiedzialna konsumpcja
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 17 - Partnerstwo na rzecz celów
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
- Cel 4 - Dobra jakość edukacji

Panująca w ostatnich latach moda na rzucanie palenia sprawia, że odsetek palaczy z roku na rok spada. Okazuje się jednak, że ten antynikotynowy ruch dotyczy przede wszystkim osób dorosłych. Nadal brakuje działań skierowanych do dzieci i młodzieży, tymczasem, jak wynika z raportu WHO Polska jest w czołówce krajów z najwyższym odsetkiem palących nastolatków. Kampania „Nie Spal się na Starcie” realizowana przez Aflofarm Farmacja Polska, porusza problem palenia papierosów z nowej perspektywy. Jej głównym celem jest przekonanie młodych ludzi (12-16 lat) aby nie zaczynali palić. Do tej pory brakowało działań skierowanych do tej grupy, które byłyby realizowane w dużej skali. W ramach akcji zrealizowano 20-minutowy film edukacyjny wspólnie z telewizją Discovery na temat szkodliwości palenia, w formie przystępnej dla nastolatków. Zrealizowano też konkurs filmowy, w którym można było wygrać nagrody o łącznej wartości 25 tysięcy złotych. Do wszystkich szkół podstawowych i gimnazjalnych wysłano gotowe konspekty lekcji wraz z materiałami dotyczącymi szkodliwości palenia.

Przykładowe filmy przesłane przez uczniów w ramach konkursu

Strona www kampanii: http://www.niespalsienastarcie.pl/