Galeria Plakatu AMS – Grupę Agora

Metryka praktyki

Firma: Grupa Agora,
Branża: Media,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Kampania społeczna
Dokument źródłowy: Raport 2016

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 6 - Czysta woda i warunki sanitarne

Celem corocznego, otwartego konkursu Galeria Plakatu AMS jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie dobrze zaprojektowanych plakatów, zwrócenie uwagi na konkretny temat społeczny. Nagrodzone prace prezentowane są w ogólnopolskich kampaniach na citylightach. W skład jury wchodzą dyrektorzy kreatywni agencji reklamowych, nauczyciele akademiccy oraz profesjonalni projektanci a obradom towarzyszy głosowanie internautów. 17. edycja w 2016 roku odbyła się pod hasłem „Myślę o Wiśle”. Zadaniem uczestników konkursu organizowanego przez Grupę Agora było zaprojektowanie plakatu, który pomagał budować markę rzeki Wisły w roku upamiętniającym jej historyczny, kulturowy i ekonomiczny potencjał. Nagrodzone plakaty pojawiły się w kampanii outdoorowej na przystankach komunikacji miejskiej w całej Polsce.

W 2016 roku zorganizowano również Wystawę 50/50/50, czyli 50 plakatów, 50 grafików na 50-lecie międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie. Wystawa najlepszych światowych twórców plakatu zorganizowana została przez Akademię Sztuk Pięknych, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz AMS. Można ją było obejrzeć na przystankach w Warszawie oraz w Promie Kultury Saska Kępa.

Więcej informacji