Dobra Torba

Metryka praktyki

Firma: Jeronimo Martins Polska,
Branża: FMCG, Handel,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Wsparcie organizacji pozarządowych
Dokument źródłowy: Raport 2019

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 2 - Zero głodu

W maju 2019 Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, rozpoczął sprzedaż limitowanej edycji toreb papierowych Dobra Torba, z której część przychodu została przekazana na wsparcie działalności Banków Żywności. Ze sprzedaży każdej torby firma przekazywała na rzecz Banków Żywności 20 gr.

Łącznie w 2019 roku przekazano 200 000 zł dzięki sprzedaży 1 000 000 toreb. Pieniądze zostały przekazane na wsparcie ratowania żywności przez 31 Banków Żywności odbierających produkty spożywcze z sieci, czyli m.in. koszty transportu żywności, jej magazynowania i dystrybucji.

Według wyliczeń Federacji Polskich Banków Żywności 1 zł pozwala na uratowanie 8 kg żywności, co się przekłada na 16 posiłków. Zatem środki z tytułu sprzedaży Dobrej Torby to 1 600 ton uratowanej żywności i tym samym zapewnienie 3,2 mln posiłków.

Niezależnie od finansowego wsparcia sieć współpracuje na co dzień z Bankami Żywności. W 2019 r. 674 placówki sieci Biedronka przekazały ponad 61 264 ton niesprzedanej żywności o wartości ponad 4 087 tysięcy zł.

Za wkład w ograniczanie marnowania żywności i podejmowane wysiłki w nowe działania Biedronka otrzymała w 2019 roku wyróżnienie im. Jacka Kuronia od Banków Żywności w kategorii „Darczyńca ogólnopolski – Przekazywanie żywności”.