AmRest dołącza do Too Good To Go

Metryka praktyki

Firma: AmRest,
Branża: Restauracje,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Zero waste
Dokument źródłowy: Raport 2019

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

W 2019 roku AmRest dołączył do Too Good To Go, światowej społeczności przeciwdziałającej marnowaniu żywności. Too Good To Go to aplikacja mobilna, za pośrednictwem której ograniczane jest marnowanie żywności w branży gastronomicznej. Restauracje wystawiają w aplikacji paczki-niespodzianki z niesprzedanym danego dnia jedzeniem, a klienci płacąc ok. 1/3 ceny mogą uratować je przed zmarnowaniem. Dlaczego „paczki-niespodzianki”? Ponieważ restauracja nie może przewidzieć, jakie produkty nie zostaną sprzedane danego dnia. Odbierana w ostatniej godzinie otwarcia lokalu żywność zamiast lądować w koszu, staje się posiłkiem-niespodzianką.

Każda paczka-niespodzianka jest rejestrowana w systemie sprzedażowym, co ułatwia monitorowanie efektów.

Od początku trwania programu (październik 2019 r.) w Polsce sprzedano ponad 8000 paczek. Program działa również w restauracjach i kawiarniach prowadzonych przez AmRest w Niemczech, Francji, Włoszech, Belgii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. W sumie w 2019 roku AmRest uratował ponad 148 tysięcy paczek. Obecnie program TGTG w Polsce prowadzony jest w kawiarniach Starbucks w Warszawie i Krakowie oraz restauracjach Pizza Hut w Warszawie. Na kolejne miesiące zaplanowane jest rozszerzenie programu na kolejne miasta.