ABC Zdrowego Żywienia – Carrefour Polska

Metryka praktyki

Firma: Carrefour Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Edukacja dzieci i młodzieży
Dokument źródłowy: Raport 2016

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 2 - Zero głodu

ABC Zdrowego Żywienia to program edukacyjny Carrefour Polska realizowany od 2015 roku a przygotowany we współpracy z Wydziałem Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW, którego celem jest podniesienie świadomości żywieniowej. Partnerami naukowymi projektu są uczelnie z Krakowa, Wrocławia, Gdyni, Olsztyna, Lublina, Białegostoku i Białej Podlaskiej. W ramach pierwszej edycji odbyło się 240 warsztatów dla dzieci i osób starszych. Kolejna edycja przeprowadzona w 2016 roku pod nazwą „ABC Żywienia Dzieci” zgromadziła ponad 1000 uczestników – dzieci i młodzieży, w tym co najmniej 35% wywodzących się ze środowisk o trudnej sytuacji materialnej. Warsztaty z 3 bloków tematycznych (żywieniowo-dietetycznego, higieniczno-kulinarnego, sensoryczno-konsumenckiego) w 8 miastach przeprowadzili eksperci z 8 ośrodków naukowych. Ponadto, w wybranych sklepach Carrefour odbyły się eventy edukacyjne dla klientów, podczas których zachęcano do zdrowego odżywiania.