Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
Idea społecznej odpowiedzialności biznesu nie budzi sprzeciwu ani kontrowersji. Wszystkim łatwo zgodzić się z twierdzeniem, że organizacje biznesowe powinny kierować się nie tylko kryterium zysku.
W dłuższej perspektywie na rynku pełnym świadomych konsumentów działających w sieci rozwijać się będą przedsiębiorstwa, które potrafią zaoferować coś więcej niż tylko dobry, użyteczny produkt lub usługę. Pisze o tym na przykład Philip Kotler w książce pt. „Marketing 3.0”. Zadaniem firm jest rozwiązywać problemy społeczne, wlewać nadzieję w serca zatroskanych ludzi. Klientów pozyskają i utrzymają te organizacje, które udowodnią, że rozumieją otoczenie, w którym funkcjonują, oraz potrafią razem z nimi współtworzyć lepszy świat.
W organizacjach coraz częściej zadawane pytanie nie brzmi, czy angażować się w działania CSR-owe, ale jak zrobić to mądrze i efektywnie. Część odpowiedzi zlokalizowana jest jak zwykle w głowach pracowników firm. To oni stają się pierwszymi ambasadorami marki. To oni jako pierwsi zaświadczą o tym, czy wartości głoszone przez misję i wizję firmy są rzeczywiście realizowane, a firma godna zaufania. „Klienci nie są najważniejsi. Pracownicy są najważniejsi. Jeśli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o klientów” – mówi Richard Branson, twórca Virgin Group.
We wdrażaniu działań wolontariackich przydatna może być zatem perspektywa wolontariusza i pracownika organizacji doświadczającego wątpliwości i stojącego wobec konfliktów wartości oraz otoczenia, które nie zawsze jest gotowe wspierać na zawołanie jego szlachetne inicjatywy.
Poniżej przedstawiamy doświadczenia zebrane podczas pracy z wolontariuszami jednej z dużych organizacji biznesowych w Polsce. Wszystkie opisane przeze mnie historie naprawdę się wydarzyły, choć chronologia oraz (oczywiście) imiona postaci zostały zmienione.
Na zakończenie kilka rad z praktyki. Warto zaplanować sposób rozwijania działań wolontariackich i nie oczekiwać od pierwszej edycji nie wiadomo jakich efektów. Trzeba jednak stopniowo stawiać przed działaniami wolontariackimi konkretne wymagania. Warto angażować ludzi w dyskusje o tym, czym jest dobre pomaganie, oraz określać zasady.
W organizacji ogólnopolskiej sprawdziło się powołanie zespołu regionalnych koordynatorów. Prace zespołu wspierającego wolontariat zajmują dużo czasu i energii, ale nie warto oszczędzać na tych działaniach. Bardzo ważne jest pozyskiwanie poparcia kluczowych dyrektorów. Zrozumienie i wsparcie z ich strony okazuje się niezbędne, żeby odnieść sukces.
Wolontariusze często rekrutują się z grona osób, które mają trochę więcej czasu niż kluczowi menedżerowie i specjaliści. Doświadczenie pokazuje, że to grupa o fantastycznym potencjale, ale wymaga wsparcia i rozwoju. Często ich deficytem są umiejętności komunikacyjne i liderskie, a to one decydują o jakości samodzielnych działań zespołów wolontariackich. Warto więc zapewnić im szkolenie i/lub coaching w tym zakresie.
Dziennikarz, wyróżniony w konkursie „Pióro odpowiedzialności”. Tekst zatytułowany „Z pamiętnika wolontariusza, czyli jak firma może wspierać wolontariat pracowniczy”, ukazał się pierwotnie w czasopiśmie Personel Plus (1.08.2018 r.)
Trwają zgłoszenia do #ListkiCSR. Aby wziać udział w zestawieniu, należy wypełnić ankietę online opracowaną na podstawie #ISO26000. Dziękujemy @Polityka_pl za ponownie zaproszenie do współtworzenia inicjatywy w roli partnera merytorycznego 🤝 👉 http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/ruszyly-zgloszenia-do-x-edycji-listkow-csr-tygodnika-polityka/ #CSRwPL
Raport wdrażania deklaracji społecznej odpowiedzialności uczelni, jako narzędzie do samooceny. Transmisja na kanale @SGHWarsaw 10:00-13:30 zapraszamy #CSRwPL #PlanRozwojuPL #SDG http://gov.pl/fundusze-regiony/grupa-robocza-ds-spolecznej-odpowiedzialnosci-uczelni
Z okazji #DzieńKobiet prawie 300 naszych koleżanek i kolegów ze wszystkich firm grupy @IPFplc na swiecie bierze udział w pierwszej konferencji #IPFPowerOfWomen. Dla kobiet IPF, o kobietach IPF i z udziałem (nie tylko!) kobiet IPF 💪♀️ #womensday #womenatwork #womenempowerment
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.