Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Publikacja „Usługi społeczne odpowiedzialnego biznesu” powstała w ramach projektu Odpowiedzialna Uczelnia. Jak pisze we wstępie Mirosław Grewiński „W kontekście tradycji i rozwoju polityki społecznej nasuwają się różnorodne trudności jak traktować społecznie odpowiedzialny biznes i w jaki sposób może się on przyczyniać do rozwiązywania licznych kwestii społecznych na poziomie lokalnym, regionalnym, czy ogólnokrajowym”
„Podstawowe pytanie i dylemat w kontekście także tej publikacji jest taki – czy społecznie odpowiedzialny biznes można w ogóle traktować jako element polityki społecznej, utożsamianej najczęściej z działalnością publicznych instytucji, a nie z nieregularnymi inicjatywami społecznymi, oferowanymi okazjonalnie przez podmioty komercyjne, czy szerzej pozarządowe. Polityka społeczna przez wielu, w dalszym ciągu traktowana jest jako przedmiot działań państwa i sektora publicznego.” – pisze Mirosław Grewiński we wstępie.
W książce znajdują się następujące artykuły: