Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Ukazała się nowa książka o CSR pod wydaniem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. „Społeczna odpowiedzialność biznesu – krytyczna analiza” poddaje CSR krytycznej analizie. Książka powstała po konferencji naukowej „Społeczna odpowiedzialność biznesu – realne zobowiązanie przedsiębiorców?”, która odbyła się 21 czerwca 2010 r.
Książka jest pracą zbiorową autorstwa pracowników naukowych i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Nie oznacza to, że ma charakter czysto teoretyczny. Zawiera bowiem analizę konkretnych przypadków – zarówno pozytywnych, jak i negatywnych – funkcjonowania społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Każdy z autorów prezentuje własny sposób jej rozumienia i koncentruje się na innych jej elementach.
Książka podzielona jest na cztery części. Pierwsza część dotyczy zagadnień ogólnych społecznej odpowiedzialności biznesu, druga analizuje relacje z interesariuszami jako podstawowy obszar społecznej odpowiedzialności biznesu, trzecia poświęcona jest społecznej odpowiedzialności biznesu w relacjach pracy, a czwarta część koncentruje się na problematyce innowacji, ekologii i edukacji w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.
Książka od redakcją Macieja Bernatta, Jerzego Bogdanienki i Tadeusza Skocznego, wydana w 2011 roku.
Spis artykułów:
Ogólne postrzeganie społecznej odpowiedzialności biznesu
Relacje z interesariuszami w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu
Społeczna odpowiedzialność biznesu w relacjach pracy
Innowacje, ekologia i edukacja w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu
Źródło: WZ UW