Siła współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Siła współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Temat poruszony w publikacji doskonale wpisuje się w dzisiejszą rynkową potrzebę rozwijania współpracy na różnych poziomach i między różnymi sektorami. Autorka – Marta Karwacka zgodnie ze swoimi wieloletnimi zainteresowaniami koncentruje się na charakterystyce relacji przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi, które jeszcze niedawno przybierały przede wszystkim formę transferu pieniędzy z biznesu do NGO’s. Od kilku lat coraz częściej jednak obserwujemy rozwój współpracy wymagającej większego, wielowymiarowego zaangażowania współpracujących ze sobą podmiotów. Autorka podkreśla ważną rolę wielosektorowych partnerstw w kreowaniu wartości i realizowaniu odpowiedzialności społecznej przez biznes.

Jesteśmy świadkami kształtowania się słabo rozpoznanej dotąd przestrzeni, systematyzowania wiedzy oraz postępującego procesu wzajemnego uczenia się przez oba sektory, które z jednej strony są bardzo różne, ale z drugiej kompatybilne.

W książce Autorka stara się odpowiedzieć na pytania m.in. o motywy podejmowania przez przedsiębiorstwa współpracy z NGO’s, typy tych relacji oraz czynniki ułatwiające i utrudniające współpracę, co podparte zostało zarówno rozważaniami teoretycznymi jak również, przykładami różnych partnerstw oraz wynikami badań empirycznych.

Marta Karwacka

Marta Karwacka

Dr Marta Karwacka. Zajmuje się rozwijaniem w Polsce dyskursu wokół problematyki społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), na gruncie akademickim i praktycznym. Za swoją rozprawę doktorską na temat współpracy przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu otrzymała pierwszą nagrodę w VIII edycji konkursu VERBA VERITATIS.

Autorka i współautorka kilkunastu artykułów oraz indywidualnych i zespołowych badań poświęconych problematyce CSR. Uczestniczyła w pracach grup roboczych w Zespole ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw funkcjonującym przy Ministerstwie Gospodarki. Jest rekomendowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ekspertem ds. CSR. W ramach współpracy z firmą GoodBrand&Company/ Better pracowała dla takich Klientów jak: TK Maxx, KGHM, Kruszwica, PGNiG, Nestle, Henkel Polska, Grupa Żywiec, Fundacja Fundusz Współpracy. Redaguje branżowy dodatek do Rzeczpospolitej „Kompendium CSR”, wykłada na prywatnych uczelniach (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, WSB w Toruniu, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Tischnera).