Artykuł ekspercki

Relacja z konferencji „CSR 2.0”

12 października 2010

We czwartek 30 września odbyła się konferencja „CSR 2.0” zorganizowana przez Instytut Odpowiedzialnego Biznesu i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Liczba gości wydarzenia przekroczyła oczekiwania – na sali warszawskiej „Stoczni” w kulminacyjnym momencie zgromadzonych było ponad 100 osób! Temat mediów społecznościowych i CSR to obecnie bardzo ważny i popularny trend – mamy nadzieję, że dzięki takim wydarzeniom jak „CSR 2.0” firmy w Polsce poczują się zainspirowane do korzystania z mediów społecznościowych jako ważnego kanału komunikacji z interesariuszami. Dziękujemy sponsorowi wydarzenia, firmie Young & Rubicam Brands oraz firmie Divante, która zapewniła streaming. Cały czas relacjonowaliśmy wydarzenie na fanpage’u w serwisie Facebook oraz na profilu wydarzenia w serwisie Blip. Dziękujemy także patronom medialnym – GoldenLine, PRoto, Blip oraz FacebookNOW. Natalia Ćwik (FOB) i Sebastian Straube (IOB) przywitali uczestników i opowiedzieli o kulisach powstania idei wydarzenia. Zapowiedzieli publikację fragmentów wywiadu z Martinem Smithem, założycielem portalu JustMeans, najbardziej innowacyjnego serwisu, umożliwiającego komunikację między firmami i społecznościami w kontekście zrównoważonego rozwoju. Pierwsza część wywiadu jest już do obejrzenia na Facebooku, kolejne będą publikowane w najbliższych dniach.Jako pierwsza wystąpiła Justyna Szumniak-Samolej ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Wprowadziła gości w temat konferencji i przedstawiła przykłady inicjatyw integrujących firmy z ich interesariuszami za pomocą mediów społecznościowych, takie jak: Earthkeepers, My Starbucks Idea czy Green Xchange.

Przedstawiciele firmy Young & Rubicam Brands, Marek Staniszewski i Jacek Młynarski, przedstawili wyniki badania BrandAsset Valuator 2010, weryfikującego wrażliwość społeczną marek, w tym serwisów internetowych. Badanie jest globalnym przedsięwzięciem, które pomaga zbadać kondycję marki i lepiej nią zarządzać. W polskiej wersji badania za markę najbardziej ‘wrażliwą i odpowiedzialną społecznie’ uznano portal WirtualnaPolska.pl.

Kolejnym etapem konferencji był panel dyskusyjny zatytułowany „Rola mediów społecznościowych w monitorowaniu biznesu i inspirowaniu w kierunku społecznej odpowiedzialności”. Gośćmi panelu byli akademicy, praktycy i eksperci związani ze środowiskiem CSR i mediów społecznościowych: Maria Roszkowska-Śliż (SGH), Justyna Szumniak-Samolej (SGH), Jacek Gadzinowski (Specjalista ds. Marketingu Zintegrowanego), Tomasz Sulewski z Grupy TP oraz Marek Staniszewski z firmy Young & Rubicam Brands.

Ostatnia część wydarzenia odbyła się w nowatorskiej formule pecha kucha – pięciu uczestników, którzy wcześniej zgłosili prezentacje, przedstawiało swoje pomysły związane z tematem konferencji. Zgodnie z zasadami pecha kucha, każdy z nich miał na swoją prezentację 6 minut i 40 sekund. Z prezentacjami wystąpili:

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i gościom!

Autorzy