Artykuł ekspercki

Duża grupa firm potrzebuje nowego modelu biznesowego

13 marca 2020
Relacja z debaty ukazała się 13 marca w wydaniu papierowym i cyfrowym dziennika "Rzeczpospolita"

Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wzięła udział w eksperckiej debacie z cyklu „Biznes odpowiedzialny w Polsce”, zorganizowanej przez dziennik „Rzeczpospolita”.

– Organizacje pozarządowe dominują w zbieraniu dobrych ocen za etyczne zachowania, biznes uznawany jest za kompetentny. Najgorzej wypadły rządy, które oceniono tak: ani kompetentne, ani etyczne – mówiła Marzena Strzelczak, dyrektorka Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Marzena Strzelczak zwracała także uwagę, że opinia publiczna coraz bardziej uważa, że model kapitalizmu, który znamy, właśnie się kończy. Pełna relacja z debaty ukazała się na łamach dzisiejszego (13 marca) wydania dziennika „Rzeczpospolita”. Artykuł dostępny jest także online >>

Źródło: „Rzeczpospolita”

Autorzy

Marzena Strzelczak

Marzena Strzelczak

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu na stanowisku Dyrektorki Generalnej od października 2014 roku, od sierpnia 2015 roku łączy je z pracą w Zarządzie dotyczącą strategicznego rozwoju organizacji, a od końca 2015 roku odpowiada także za koordynację polskiej Karty Różnorodności i współpracę z Platformą Diversity Charters przy Komisji Europejskiej.

Ekspertka w zakresie komunikacji i CSR, coach ICC. Doświadczenie zawodowe zdobywała w dużych grupach kapitałowych, w branży finansowo-ubezpieczeniowej oraz w sektorze energetycznym m.in. jako menedżerka/dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej, pełnomocniczka Zarządu ds. Strategii Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialnego Biznesu, szefowa zespołu dialogu ze społecznościami lokalnymi, członkini zarządu korporacyjnej fundacji.

Na co dzień koordynuje program Karta Różnorodności i zarządza Zespołem FOB, uczestnicząc w kształtowaniu wszystkich projektów i programów Forum w wyjątkowym gronie kreatywnych indywidualistów, doskonałych również w pracy zespołowej.

Absolwentka polonistyki UW, studiów podyplomowych dotyczących PR, marketingu i CSR w Polsce i za granicą m.in. na Uniwersytecie w Genewie i na Uniwersytecie w Cambridge.

Prywatnie, nie wyobraża sobie życia bez przyjaciół i czytania.