Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Po zbiór reportaży Marka Szymaniaka „Urobieni. Reportaże o pracy” sięgnęłam, po pierwsze ponieważ zaintrygował mnie temat. Moje pokolenie (rocznik 1979) wzrastało w przeświadczeniu, że „bez pracy, nie ma kołaczy” – im więcej będziesz pracować, im bardziej będziesz się starać, tym więcej zyskasz, tym szybciej się „dorobisz”. Tytuł książki wyraźnie odnosi się do tych, którzy pracują być może ponad własne siły i być może z trudem wiążą koniec z końcem. Chciałam więc sprawdzić, czyje historie kryją się za tak dramatycznym tytułem.
Temat poruszony w publikacji doskonale wpisuje się w dzisiejszą rynkową potrzebę rozwijania współpracy na różnych poziomach i między różnymi sektorami. Autorka – Marta Karwacka zgodnie ze swoimi wieloletnimi zainteresowaniami koncentruje się na charakterystyce relacji przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi, które jeszcze niedawno przybierały przede wszystkim formę transferu pieniędzy z biznesu do NGO’s. Od kilku lat coraz…
Prowadzenie biznesu, a także praca menedżera to bez wątpienia zadania trudne i wymagające, szczególnie dla osób nieposiadających doświadczenia na tym polu. Często okazuje się, że sytuacje, z którymi muszą dawać sobie oni codziennie radę były udziałem wielu innych menedżerów i właścicieli przed nimi.
“Drowning in Oil”* (Loren C. Steffy) nie jest książką o społecznej odpowiedzialności biznesu. Wręcz przeciwnie – to książka o nieodpowiedzialności i dążeniu do zysku za wszelką cenę.
„Biznes, etyka, odpowiedzialność” pod redkacją prof. Wojciecha Gasparskiego jest podręcznikiem akademickim z zakresu etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu adresowanym do studentów i wykładowców, ponadto może być pomocna w kształceniu i doskonaleniu pracowników firm i przedsiębiorstw. Fragment słowa wstępnego Wprawdzie współczesna etyka biznesu odwołuje się nader często do tradycji uczciwości kupieckiej – i czyni to niejednokrotnie…
Książka „CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie” autorstwa dr Agaty Rudnickiej wyjaśnia pojęcia i zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności, wskazuje, jak można je włączyć do strategii przedsiębiorstwa, aby stały się narzędziem rozwiązywania problemów, minimalizowania ryzyka i poprawy reputacji firmy.
Książka „Odpowiedzialność Społeczna w Procesie Zarządzania Przedsiębiorstwem” prezentuje koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) w kontekście zarządzania i rozwoju organizacji. Największą jej zaletą jest włączenie idei CSR w proces zarządzania przedsiębiorstwem i powiązanie jej z polityką finansową i inwestycyjną, zarządzaniem zasobami ludzkimi, marketingiem i zarządzaniem operacyjnym. Zawiera liczne przykłady z praktyki gospodarczej.
Szybkie zyski to wciąż priorytet dla wielu firm z listy Fortune 500. Są jednak również firmy, które rozumieją, że podstawowym elementem skutecznej strategii biznesowej jest odpowiedzialność społeczna i ekologiczna.
„Pełna partycypacja w zarządzaniu” stanowi próbę znalezienia wspólnego mianownika najskuteczniejszych i najbardziej wyjątkowych praktyk w zakresie zarządzania organizacjami, będąc jednocześnie praktycznym przewodnikiem po świecie firm, w których każdy pracownik staje się odpowiedzialnym menedżerem.
Etyka w biznesie to jeden z najistotniejszych problemów, przed jakimi obecnie staje świat. Dwóch wybitnych autorów, Kenneth Blanchard i Norman Vincent Peale, połączonymi siłami stawia czoła temu problemowi w książce „Etyka w biznesie”. Udowadniają w niej, że nie trzeba oszukiwać, aby wygrać.