Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Jednym aspektem jest poszerzany obowiązek raportowania niefinansowego. Drugi to dodatkowa działalność wykraczająca poza podstawowe zobowiązania prawne.
Martwią niezwykle skąpe, zawarte na ok. dwóch stronach informacje na temat konsultacji społecznych, audytu i kontroli oraz komunikacji w procesie realizacji KPO.
Należy oczekiwać, że procesy ujednolicania standardów raportowania danych niefinansowych wpłyną pozytywnie na jakość ujawnień i tym samym przejrzystość firm.
Firmy inicjują akcje o charakterze pomocowym czy edukacyjnym, aktywnie włączają się w działania np. podejmowane przez organizacje pozarządowe. Miejmy nadzieję, że rola partnerstw będzie rosła. Nikt nie rozwiąże licznych problemów społecznych w pojedynkę
Koncepcja good corporate citizenship, oznaczająca bycie dobrym obywatelem w otoczeniu, w którym prowadzi się działalność, w wyniku pandemii nabrała jeszcze większego znaczenia.
Tam, gdzie było to możliwe, wprowadzono elastyczne modele pracy, wiele firm uruchomiło fundusze pozwalające pracownikom wyposażyć domowe biura.
Czy w sytuacji kolejnych fal pandemii biznes będzie chroniony rozwiązaniami z kolejnych »tarcz«, czy też odbędzie się debata nad gwarantowanym dochodem podstawowym, co będzie miało wpływ na rozwój/przyspieszenie innych tematów, jak np. wolontariatu?
Kobiety pełnią większość obowiązków związanych z rolami opiekuńczymi. I to one ponoszą konsekwencje takiego stanu rzeczy. Cztery na dziesięć kobiet ocenia bowiem, że w związku z koniecznością realizacji zobowiązań opiekuńczych straciły pewne szanse zawodowe.
Mimo że wydarzenia związane z pandemią sprawiały, że o tematach środowiskowych mówiło się mniej, to dla firm jest to jeden z kluczowych obszarów działań CSR. Obserwujemy rozmaite inicjatywy związane z ochroną bioróżnorodności, rozwiązaniami gospodarki obiegu zamkniętego czy przeciwdziałaniem zmianom klimatu
Obecna sytuacja unaoczniła nam, jak wielkim wyzwaniem jest work-life balance, zwłaszcza w kontekście łączenia ról opiekuńczych z obowiązkami zawodowymi. Pracodawcy stanęli przed zadaniem stworzenia rozwiązań umożliwiających skuteczne funkcjonowanie firm, jednocześnie uwzględniających nowe potrzeby zatrudnionych. Paradoksalnie okazało się że wskazywana przez pracownice i pracowników jako numer jeden wśród pożądanych rozwiązań work-life balance praca zdalna ma też wiele minusów.