Artykuły eksperckie

24 grudnia 2015

Partnerstwo międzysektorowe

Marta Karwacka

Połączenie komplementarnych zasobów, zderzenie sił i kompetencji, efekt synergii – tak w dużym skrócie można zdefiniować współpracę. Dotyczy to zarówno kooperacji międzyludzkiej, międzyorganizacyjnej, jak i… międzysektorowej. Ta ostatnia budzi jeszcze wiele emocji, ponieważ do niedawna powątpiewano w działania wspólnie podejmowane przez podmioty z różnych sektorów.

24 lipca 2015

Nasz plan nie może być „globalnym projektem”, trzeba go realizować lokalnie – wywiad z Pawłem Jezierskim, kierownikiem ds. Komunikacji Unilever Polska

Magdalena Andrejczuk

Postanowiliśmy zapytać Pawła Jezierskiego, kierownika ds. komunikacji w Unilever Polska i kraje bałtyckie o wnioski wynikające z czterech lat realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony”. Rozmawialiśmy o eliminacji odpadów, działaniach podejmowanych w Polsce i planach na kolejne lata.

10 lutego 2015

Partnerstwa międzysektorowe motorem napędowym CSR

Marcin Grzybek

Tworzenie partnerstw międzysektorowych jest skutecznym narzędziem realizacji celów związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, ale jest to narzędzie dość skomplikowane w użyciu. Mamy jednak w Polsce świetne przykłady na to, że taka współpraca może przynosić wymierne korzyści wszystkim zaangażowanym stronom.

8 maja 2014

User-driven innovation – jak tworzyć innowacje w oparciu o potrzeby klientów?

Marcin Grzybek

Liczba źródeł pochodzenia innowacji jest właściwie nieograniczona – mogą one być wynikiem badań prowadzonych przez działy Research and Development, efektem analiz rynku i konkurencji, mogą też być tworzone przez placówki naukowe współpracujące z przedsiębiorstwem, bądź nawet pojedynczego pracownika. Wszystkie te rozwiązania obarczone są dużym ryzykiem nieodpowiadania na realne potrzeby i wymagania klientów. Bezpieczniejszym sposobem na wprowadzanie innowacji jest konsultowanie ich projektów bezpośrednio z ich przyszłymi odbiorcami, a więc z klientami (obecnymi lub potencjalnymi) firmy. O angażowaniu klientów w proces tworzenia innowacji mówi koncepcja user-driven innovation (pojęcie tłumaczone jest na polski jako „popytowe podejście do innowacji”).

12 marca 2014

Raportowanie społeczne organizacji pozarządowych

Justyna Kozera

Pytanie o to, dlaczego warto podjąć trud i wdrożyć procesy związane z raportowaniem kwestii etycznych, ekologicznych i społecznych w organizacji pozarządowej wydaje się być w swej istocie zbliżone do pytania o to, dlaczego warto czynić dobrze. Wzniosłe idee uzasadniające oba rodzaje działania nie zawsze i nie wszystkich mogą przekonywać, rzadko kto jednak oprze się argumentom w postaci potencjalnych, acz konkretnych korzyści wynikających z ich podjęcia. W niniejszym artykule przyjrzymy się im bliżej, odwołując się do jednego z możliwych modeli raportowania społecznego w organizacji pozarządowej, opartego o wytyczne GRI (Global Reporting Initiative).

Typ artykułu

Obszar tematyczny