Artykuły eksperckie

29 czerwca 2018

Społeczna odpowiedzialność uczelni wyższych

Piotr Wachowiak

Uczelnie wyższe, tak jak wszystkie inne organizacje we współczesnym świecie, muszą działać społecznie odpowiedzialnie. Ten obowiązek w ich przypadku jest jeszcze większy, ponieważ kształcą młodych ludzi, którzy po ukończeniu studiów powinni wejść w zawodowe życie z przeświadczeniem, że idea społecznej odpowiedzialności jest kluczowym czynnikiem sukcesu we wszystkich sferach funkcjonowania każdego człowieka.

15 czerwca 2018

Wspieranie przez biznes pomocy humanitarnej

Karina Diłanian-Pinkowicz

Artykuł pochodzi z Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre Praktyki” wydanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w kwietniu 2018 roku. Dziesięć lat po globalnym kryzysie finansowym, który w znaczący sposób ograniczył zaangażowanie biznesu pro publico bono, sektor prywatny ponownie staje się aktywnym podmiotem inicjatyw społecznych. Ten trend jest dość dobrze widoczny w sektorze pomocy humanitarnej,…

8 czerwca 2018

Przegląd światowych trendów CSR

Tadeusz Joniewicz

Kluczowe tematy poruszane w światowej debacie o społecznej odpowiedzialności biznesu są bezpośrednio powiązane z najważniejszymi globalnie wydarzeniami. Co więcej, widać wyraźnie, że CSR i zrównoważony rozwój stanowią rozwiązanie wielu wyzwań, przed jakimi staje współczesny świat. Środowisko – trzeba traktować je serio Poważne podejście do aspektów ekologicznych wynika ze zmian klimatycznych, których nie można dłużej bagatelizować….

29 maja 2018

Jak pomagać nie na pokaz?

Rafał Gębura

Społeczna odpowiedzialność biznesu nie może sprowadzać się do jednorazowego eventu reklamowanego na billboardach. To musi być filozofia działania firmy.

***
Społeczna odpowiedzialność biznesu nie może sprowadzać się do jednorazowego eventu reklamowanego na billboardach. To musi być filozofia działania firmy.

28 maja 2018

Partnerstwo to podstawa

Bolesław Rok

Poszukując własnego modelu zrównoważonego rozwoju sprzyjającego zarówno mieszkańcom, jak i inwestorom, miasta coraz chętniej zwracają się ku gospodarce okrężnej. Zanim ten model wpisze się w życie miasta na stałe, warto zrozumieć, czym jest gospodarka okrężna i jakie tworzy możliwości dla mieszkańców, administracji publicznej i biznesu.

24 maja 2018

Zarządzanie wiekiem to już konieczność

Anita Błaszczak

O podejściu polskich firm do zarządzania wiekiem oraz o wyzwaniach i korzyściach płynących z różnorodności pokoleniowej w firmach dyskutowali eksperci i praktycy uczestniczący w debacie „Rzeczpospolitej”. Anna Jawor–Joniewicz z Zakładu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych (IPiSS) zwróciła uwagę, że nie ma jednej definicji zarządzania wiekiem, co do której wszyscy się zgadzają.

20 maja 2018

CSR w badaniach w 2017 roku

Marcin Grzybek

Polskie społeczeństwo a odpowiedzialny biznes Badanie „Obecność tolerancji dla różnorodności w społeczeństwie polskim 2017 roku”, zrealizowane na ogólnopolskiej próbie 1 tys. respondentów, dotyczyło postaw wobec różnorodności w pracy, życiu prywatnym oraz otoczeniu społecznym. Zdecydowana większość respondentów jest otwarta na pracę w różnorodnych zespołach – 93% deklaruje zadowolenie lub neutralność (odpowiedź „nie ma to dla mnie…

14 maja 2018

Zaufanie i Cele Zrównoważonego Rozwoju

Wywiad z Emmanuelem Lulinem, starszym wiceprezesem i dyrektorem ds. etyki w L’ORÉAL przeprowadziła Katarzyna Mróz, menedżerka w Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Czytaj pierwszą część rozmowy >> *** Pomówmy teraz o trendach. Chociaż „trendy” to niewłaściwe słowo. Można mówić o trendach w modzie, motoryzacji, czymkolwiek, ale etyka to jednak coś innego. Historia stale przyspiesza, a tempo rozwoju…

11 maja 2018

Odpowiedzialny biznes a prawa człowieka

Adam Bodnar

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, jak istotne jest przestrzeganie standardów praw człowieka oraz standardów etyki dla rozwoju ich firm. Jednak wysokie koszty realizacji tych standardów skłaniają ich do stosowania półśrodków. Czasami zamiast inwestować czas i pieniądze w rozwój zasad, przedsiębiorcy wolą przeznaczać środki na działalność charytatywną i tylko w ten sposób budować wizerunek firmy społecznie odpowiedzialnej. Dobre praktyki, coraz częściej wdrażane w wielu przedsiębiorstwach, pokazują jednak, że warto inwestować bezpośrednio w ochronę praw człowieka w ramach struktury organizacyjnej własnej firmy. To prawa człowieka stanowią doskonały punkt odniesienia dla działań przedsiębiorcy, któremu zależy na prowadzeniu biznesu w sposób odpowiedzialny, w oparciu o konkretne wartości wynikające z Konstytucji.

7 maja 2018

Kodeks Etyki w miejscu pracy – to się opłaca!

Wywiad z Emmanuelem Lulinem, starszym wiceprezesem i dyrektorem ds. etyki w L’ORÉAL przeprowadziła Katarzyna Mróz, menedżerka w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Typ artykułu

Obszar tematyczny