Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Torby, torebki, foliówki, pudełka, butelki, kartoniki, tacki, kubeczki, miseczki, talerzyki, tuby, saszetki – po każdych zakupach zostajemy z górą plastikowych opakowań. Najgorzej jest z butelkami po wodzie. Latem wyrzucamy ich setki milionów miesięcznie. Co z tym robić?
W obliczu nadciągającej katastrofy klimatycznej to właśnie na biznesie spoczywa aktywne przeciwdziałanie dalszym negatywnym zmianom. Firmy, bez względu na swoją wielkość, mogą podejmować szereg działań, które nie tylko wesprą walkę ze zbliżającą się katastrofą, ale też przy okazji wpłyną na budowanie przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych i dobrze prosperujących.
Cztery lata po ogłoszeniu 17 celów zrównoważonego rozwoju wiele wskazuje na to, że tak ujęty plan dla świata stał się obecny w naszym życiu. To już ogromny sukces. Faktyczna zmiana jednak wciąż przed nami. Czego potrzeba, by stała się faktem?
U polskich konsumentów prośrodowiskowe nawyki dopiero się kształtują. Ale już teraz widać stojący za nimi ogromny potencjał. Pytanie czy rodzime firmy pójdą za ciosem i wykorzystają ten ekotrend pozostaje otwarte.
Na portalu swiadomykonsument.info w ramach kampanii „Postaw na ekologię” ukazał się artykuł Ewy Wojciechowicz, menedżerki projektów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zatytułowany „Konsumenci przyszłości”.
W grudniu 2018 roku Katowice stały się na dwa tygodnie centrum międzynarodowej debaty politycznej na temat klimatu. Na doroczną konferencję COP24 na Śląsk przybyło 25 tysięcy uczestników: przedstawicieli władz, organizacji obywatelskich i mediów.
Cały czas wyobrażamy sobie – taka jest świadomość społeczna – że największym problemem są skutki działania dużego przemysłu. Tymczasem on zrobił bardzo duży krok naprzód: zarówno jeśli chodzi o rodzaj produkcji, jak i o stosowanie się do regulacji prawnych. Zasadą jest, że zanieczyszczający płaci za swoją działalność i w związku z tym musi się dostosować do wymogów prawnych i pilnować ich realizacji.
Patrząc na podstawowe charakterystyki służące ocenie wielkości zasobów wodnych, na przykład ilość wody na mieszkańca, to rzeczywiście pod względem wielkości zasobów wodnych nasz kraj zajmuje jedno z ostatnich miejsc wśród krajów europejskich. Na jednego mieszkańca Polski przypada trzy razy mniej wody niż średnio w Europie, czyli około 1600 m3 rocznie na osobę, podczas gdy w Unii Europejskiej jest to ponad 4,5 tysiąca m3.
Czekałem na mądre analizy tego, co stało się na świecie w piątek 15 marca. Może jeszcze się pojawią, ale póki co ich nie ma, nie licząc różnych złośliwości. Spróbuję więc sam. Nie jestem socjologiem ruchów społecznych, dlatego nie wiem, w jakie trendy wpisuje się ruch FridaysForFuture, nie wiem ile zaczerpnął z ubiegłorocznego „March for Our Lives”, który po strzelaninie w Parkland zmobilizował ponad milion uczniów w USA do protestu.
Rozmowę z dr Katarzyną Bańkowską z Zakładu Modelowania Ekonomicznego, Instytutu Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk przeprowadził Tadeusz Joniewicz, menedżer projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wywiad pochodzi z publikacji „17 wyzwań dla Polski – 17 odpowiedzi. Co firmy w Polsce mogą zrobić dla realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju?”, wydanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w październiku…