Artykuły eksperckie

8 maja 2014

User-driven innovation – jak tworzyć innowacje w oparciu o potrzeby klientów?

Marcin Grzybek

Liczba źródeł pochodzenia innowacji jest właściwie nieograniczona – mogą one być wynikiem badań prowadzonych przez działy Research and Development, efektem analiz rynku i konkurencji, mogą też być tworzone przez placówki naukowe współpracujące z przedsiębiorstwem, bądź nawet pojedynczego pracownika. Wszystkie te rozwiązania obarczone są dużym ryzykiem nieodpowiadania na realne potrzeby i wymagania klientów. Bezpieczniejszym sposobem na wprowadzanie innowacji jest konsultowanie ich projektów bezpośrednio z ich przyszłymi odbiorcami, a więc z klientami (obecnymi lub potencjalnymi) firmy. O angażowaniu klientów w proces tworzenia innowacji mówi koncepcja user-driven innovation (pojęcie tłumaczone jest na polski jako „popytowe podejście do innowacji”).

23 września 2013

Drużyna B ratuje Planetę A

Agnieszka Abec

Jest 13 czerwca 2013, znajdujemy się w jednej z najbardziej prestiżowych londyńskich sal galowych, siedzibie Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych. Na scenie siedem osób, na widowni nieco ponad dwieście, transmisja na żywo gromadzi uczestników przeszło pięćset specjalnie zorganizowanych spotkań w stu dwudziestu krajach na świecie.

25 lutego 2013

Zarządzanie relacjami z interesariuszami jako jeden z elementów społecznej odpowiedzialności biznesu

Marcin Grzybek

Mianem interesariuszy (ang. stakeholders) w teorii zarządzania określa się te „podmioty (osoby, społeczności, instytucje, organizacje, urzędy), które mogą wpływać na przedsiębiorstwo oraz pozostają pod wpływem jego działalności”. Innymi słowy są to osoby i instytucje będące otoczeniem przedsiębiorstwa, wchodzące z nim w bezpośrednie lub pośrednie relacje.

Typ artykułu

Obszar tematyczny