Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Podpisując Kartę Praw Dziecka w Biznesie, firma zobowiązuje się, że będzie przestrzegać zawartych w tym dokumencie postanowień. Liczymy więc na pewną społeczną kontrolę. Wiele firm już prowadzi takie działania, ma np. programy rodzicielskie dla pracowników, politykę posługiwania się wizerunkiem dziecka w komunikacji, standardy bezpieczeństwa produktów czy usług, czy klauzule zabraniające wykorzystywania pracy dzieci w umowach dla dostawców.
Karta Praw Dziecka w Biznesie jest nową inicjatywą FOB-u, firm partnerskich i organizacji społecznych. Celem przedsięwzięcia jest zwrócenie uwagi na podmiotowość osób najmłodszych. Deklaracja powstała w ramach projektu zobowiązuje do respektowania praw dziecka w obszarze pracowniczym, konsumeckim, marketingowym i sponsoringowym. W wypowiedzi dla portalu Strefa Biznesu, Monika Kulik – członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu – przedstawia sczczegóły związane z Kartą Praw Dziecka.
Minął miesiąc od pogrzebu królowej Elżbiety II, postaci już za życia ikonicznej. W ostatnim czasie powiedziano o niej wiele: o trwałości, jaką zapewniała monarchii, o szacunku, którym się cieszyła, o służbie państwu czy najdłuższym panowaniu na brytyjskim tronie. Mnie historia Elżbiety II kieruje jednak na inne tory, bo znalezienie takich lub choć podobnych kobiet w historii wcale nie jest proste.
W analizach i raportach dotyczących rynku pracy bardzo często wykorzystywany jest podział na pokolenia wpisywany w kategorie takie jak: baby boomers, milenialsi, pokolenia Y i Z. Każdej z generacji przypisuje się pewne wyróżniki na przykład tego, jakie oczekiwania ma wobec miejsca pracy i z jakimi korzyściami wiąże się zatrudnienie osoby z danego pokolenia. Ale czy takie podziały pokoleniowe mają w ogóle sens? Czy pomagają pracodawcom? A może przeciwnie – podsycają stereotypy i uprzedzenia, prowadząc do dyskryminacji?
Triada ESG, która dla wielu w ostatnich dwóch latach była podstawą klasyfikacji organizacji, niekoniecznie jest gwarantem pewnej oceny stopnia dojrzałości biznesu w tym zakresie.
Polskie społeczeństwo bardzo zaangażowało się w pomoc uchodźcom i uchodźczyniom z Ukrainy. Wiele osób gości ich także w swoich domach. Jak mądrze pomagać? I jak jednocześnie zadbać o swój dobrostan?
Biznes i otoczenie biznesu zauważa pozytywną rolę regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badań, które zrealizowaliśmy jako FOB, to regulacje są motorem napędowym zrównoważonego rozwoju i narzędziem dla osób, które odpowiadają za konkretne procesy w firmach
Pandemia pokazała, że dotyczasowe modele aktywności społeczno-gospodarczej nie służą planecie i społeczeństwu.
Wiarygodna marka nie tylko przejrzyście komunikuje swoje wartości, ale jest też spójna w działaniach, nie tylko tych z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, nie tylko wewnątrz, ale i na zewnątrz organizacji
Hostessy w kusej sukience jako oprawa konferencji ekonomicznej, seminarium, targów. Biust sprzedający silikon budowlany lub zapraszający do zakładów bukmacherskich. Szykujmy się na egzamin poprawkowy z #me too.