Artykuły eksperckie

17 kwietnia 2020

Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi

Katarzyna Mróz

Kamil Fejfer w swoje książce „O kobiecie pracującej. Dlaczego mniej zarabia, chociaż więcej pracuje”, zwraca się wprost m.in. do mężczyzn, którzy zapewne są w mniejszości czytelników jego tytułu. Zapewnia ich na każdej stronie, że luka płacowa między kobietami i mężczyznami jest faktem. Dokonuje solidnej analizy, w wielu branżach, na różnych stanowiskach. Prosi ich o udział w przemianie społecznej, bez której właśnie ich córki, partnerki, żony i siostry nigdy nie odczują zmiany i wciąż będą borykały się z niesprawiedliwością. To apel, który robi wrażenie podobnie jak historie bohaterek, które nie zostawiają wątpliwości, jak okrutny bywa rynek pracy dla kobiet.

13 marca 2020

Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym, kim naprawdę jesteśmy

Tadeusz Joniewicz

Temat pozyskania i wykorzystania big data i powiązana z nim kwestia wykorzystania sztucznej inteligencji w praktyce, jest jednym z najczęściej omawianych w firmach. Seth Stevens-Davidovitz w książce „Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym kim naprawdę jesteśmy” pokazuje bardziej „ludzką” stronę tego tematu, pokazując jak przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi w prosty sposób zebrał niezwykle interesujące dane, które mogą zaskakiwać prezentując nas (jako społeczeństwo) w zupełnie innym świetle.  Jednocześnie podpowiada jakie są możliwości korzystania z nowych danych oraz inspiruje pokazując co może zyskać firma czy organizacja poprzez wykorzystanie narzędzi internetowych.

18 września 2018

Urobieni. Reportaże o pracy

Po zbiór reportaży Marka Szymaniaka „Urobieni. Reportaże o pracy” sięgnęłam, po pierwsze ponieważ zaintrygował mnie temat. Moje pokolenie (rocznik 1979) wzrastało w przeświadczeniu, że „bez pracy, nie ma kołaczy” – im więcej będziesz pracować, im bardziej będziesz się starać, tym więcej zyskasz, tym szybciej się „dorobisz”. Tytuł książki wyraźnie odnosi się do tych, którzy pracują być może ponad własne siły i być może z trudem wiążą koniec z końcem. Chciałam więc sprawdzić, czyje historie kryją się za tak dramatycznym tytułem.

9 lutego 2016

Siła współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Temat poruszony w publikacji doskonale wpisuje się w dzisiejszą rynkową potrzebę rozwijania współpracy na różnych poziomach i między różnymi sektorami. Autorka – Marta Karwacka zgodnie ze swoimi wieloletnimi zainteresowaniami koncentruje się na charakterystyce relacji przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi, które jeszcze niedawno przybierały przede wszystkim formę transferu pieniędzy z biznesu do NGO’s. Od kilku lat coraz…

11 września 2014

„Problemy Biznesowe. Rozwiązania” – recenzja

Piotr Domański

Prowadzenie biznesu, a także praca menedżera to bez wątpienia zadania trudne i wymagające, szczególnie dla osób nieposiadających doświadczenia na tym polu. Często okazuje się, że sytuacje, z którymi muszą dawać sobie oni codziennie radę były udziałem wielu innych menedżerów i właścicieli przed nimi.

28 kwietnia 2014

Czy pokolenie Internetu zmieni odpowiedzialność biznesu? – recenzja książki „Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej”

Książka „Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej” autorstwa dr Justyny Szumniak-Samolej* to próba pokazania wpływu, jakie media społecznościowe i Web 2.0 wywierają na zmiany w podejściu do CSR. Książka jest publikacją przygotowaną na podstawie pracy doktorskiej.

26 marca 2014

O nieodpowiedzialności i dążeniu do zyksu za wszelką cenę – recenzja książki Drowning in Oi.: BP and Reckless Pursuit of Profit

“Drowning in Oil”* (Loren C. Steffy) nie jest książką o społecznej odpowiedzialności biznesu. Wręcz przeciwnie – to książka o nieodpowiedzialności i dążeniu do zysku za wszelką cenę.

4 lutego 2014

Sustainability w biznesie

Recenzja książki „Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania”.

4 lutego 2014

Społeczna odpowiedzialność biznesu – krytyczna analiza

Ukazała się nowa książka o CSR pod wydaniem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. „Społeczna odpowiedzialność biznesu – krytyczna analiza” poddaje CSR krytycznej analizie. Książka powstała po konferencji naukowej „Społeczna odpowiedzialność biznesu – realne zobowiązanie przedsiębiorców?”, która odbyła się 21 czerwca 2010 r. Książka jest pracą zbiorową autorstwa pracowników naukowych i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej…

4 lutego 2014

Biznes, etyka, odpowiedzialność

„Biznes, etyka, odpowiedzialność” pod redkacją prof. Wojciecha Gasparskiego jest podręcznikiem akademickim z zakresu etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu adresowanym do studentów i wykładowców, ponadto może być pomocna w kształceniu i doskonaleniu pracowników firm i przedsiębiorstw. Fragment słowa wstępnego Wprawdzie współczesna etyka biznesu odwołuje się nader często do tradycji uczciwości kupieckiej – i czyni to niejednokrotnie…

Typ artykułu

Obszar tematyczny