Zagadnienia konsumenckie – obszary ISO 26000 w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

3 stycznia 2017

Jeszcze przez tydzień (do 10 stycznia) przedstawiciele form mogą zgłaszać działania CSR do raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Przez formularz dostępny na stronie RAPORT2016.ODPOWIEDZIALNYBIZNES.PL można zgłaszać praktyki nowe i długoletnie.

Praktyki nowe to przykłady działań CSR dotychczas niepublikowane w żadnym z raportów, a realizowane w 2016 roku. Praktyki długoletnie opisano przynajmniej raz w dotychczas wydanych raportach i realizowano również w 2016 roku.

Inicjatywy oraz projekty CSR w Raporcie zostaną pogrupowane według 7 obszarów normy ISO 26000 (ład organizacyjny, praktyki z zakresu pracy, prawa człowieka, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej).

Zagadnienia konsumenckie

Organizacje, które dostarczają produkty i usługi konsumentom oraz innym klientom, mają wobec tych konsumentów i klientów określone obowiązki. (…) Obowiązki obejmują edukowanie i rzetelne informowanie, stosowanie uczciwych, przejrzystych i pomocnych informacji marketingowych oraz procesów dotyczących umów, promowanie zrównoważonej konsumpcji oraz projektowanie produktów i usług, do których dostęp mogą mieć wszyscy oraz, w razie potrzeby, umożliwienie dostępu do nich odbiorcom szczególnie wrażliwym i znajdującym się w niekorzystnej sytuacji społecznej.

Norma PN-ISO 26000:2012 // Wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności

W ubiegłorocznej edycji RAPORTU w obszarze ZAGADNIENIA KONSUMENCKIE znalazły się 26 praktyk realizowane przez 17 firm.

Formularz zgłoszeniowy praktyk do 15. jubileuszowej edycji Raportu: RAPORT2016.ODPOWIEDZIALNYBIZNES.PL