Wymień szklane i aluminiowe opakowania na ekotorby – weź udział w akcji Zgrani z naturą, prowadzonej przez sieć Biedronka i Kompanię Piwowarską!

18 kwietnia 2013

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska, Kompania Piwowarska,

19 i 20 kwietnia sieć sklepów Biedronka i Kompania Piwowarska ponownie organizują ogólnopolską akcję ekologiczną Zgrani z naturą. Partnerują im Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie oraz organizacja odzysku REKOPOL. Tym razem symboliczną okazją do zbierania surowców wtórnych i rozdawania ekotoreb będzie Dzień Ziemi.

Podczas ubiegłorocznej edycji akcji udało się zgromadzić ponad 10 ton odpadów – czas zebrać kolejne surowce i pomóc środowisku!

W najbliższy piątek i sobotę przed wybranymi sklepami Biedronka w 12 polskich miastach pojawią się namioty z logiem akcji Zgrani z naturą oraz specjalne kontenery na surowce wtórne. Każdy, kto między godz. 10.00 a 18.00 przeniesie 5 szklanych lub aluminiowych opakowań, otrzyma w zamian torbę przyjazną środowisku i będzie mógł dowiedzieć się, jak można pomóc przyrodzie, segregując odpady. W akcji biorą udział punkty w Warszawie, Białymstoku, Poznaniu, Tychach, Lublinie, Płocku, Włocławku, Kędzierzynie-Koźlu, Słupsku, Olsztynie, Tyczynie i Toruniu.

Klientom niektórych z wymienionych sklepów akcja jest dobrze znana, bowiem to już kolejna jej edycja. Poprzednia odbyła się w październiku 2012 r. i objęła swoim zasięgiem czternaście miast. Wówczas w zbiórce wzięło udział kilka tysięcy osób, którym rozdano 10 tysięcy toreb. Dzięki temu zebrano ponad 10 000 kg szkła i 300 kg aluminium.

Bardzo się cieszymy, że za sprawą tej inicjatywy możemy trafić z ekologicznym przekazem do tysięcy ludzi w całej Polsce. Konsumentom wydaje się, że indywidualnie nie są w stanie nic zmienić. Tymczasem razem możemy zdziałać naprawdę wiele, co pokazała ubiegłoroczna akcja „Zgrani z naturą”. Mamy nadzieję, że w tym roku uda nam się osiągnąć co najmniej takie efekty zbiórki jak w poprzednim – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Tak duża firma jak nasza wywiera ogromny wpływ na środowisko naturalne. Mając świadomość tej odpowiedzialności, nie tylko sami dbamy o środowisko, ale zachęcamy także  wszystkich do proekologicznych zachowań. Przekonujemy naszych Klientów, że każdy z nas może wpłynąć na kształt natury w przyszłości, segregując odpady, ograniczając zużycie wody i prądu, a także korzystając z wielorazowych toreb. Edukacja ekologiczna jest bardzo ważnym elementem strategii naszej firmy  – mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości i Ochrony Środowiska Jeronimo Martins Polska S.A.

Działania w obszarze edukacji ekologicznej są ważnym punktem działalności organizatorów akcji Zgrani z naturą.

Od 2007 r. Kompania Piwowarska prowadzi program edukacji ekologicznej Zgrani z naturą, w ramach którego zachęca pracowników i ich rodziny do działań na rzecz ochrony środowiska w ich najbliższym otoczeniu. Propaguje zmniejszanie ilości wytwarzanych odpa¬dów i świadomą ich segregację, oszczę-dzanie wody, energii elektrycznej oraz energii cieplnej – zarówno w pracy, jak i w domu. Ponadto KP prowadzi zbiórkę makulatury i plastiku, a na terenie każdego browaru pracownicy mogą pozbyć się kłopotliwych odpadów, np. baterii, drobnego sprzętu elektronicznego czy płyt CD. Działalność Kompanii Piwowarskiej opiera się na strategii zrównoważonego rozwoju, przy czym aż cztery z 10 Priorytetów przyjętych przez firmę dotyczą środowiska naturalnego: zwiększenie produkcji piwa przy wykorzystaniu mniejszej ilości wody, zmniejszenie zużycia energii i emisji dwutlenku węgla, odzysk i recykling odpadów opakowaniowych oraz optymalizacja procesu gospodarowania odpadami. Obecnie niemal 99% wszystkich odpadów wytwarzanych przez browary KP zostaje poddanych recyklingowi, odzyskowi lub unieszkodliwieniu. Dzięki temu wszystkie trzy browary wytwarzają na dobę mniej odpadów, niż mieści się w jednej śmieciarce.

Sieć Biedronka od wielu lat angażuje się w aktywności mające pozytywne oddziaływanie na środowisko. Udział w akcji Zgrani z naturą jest kontynuacją dotychczas podejmowanych, licznych działań, mających na celu promocję zachowań proekologicznych i edukację ekologiczną klientów i pracowników. Elementem strategii firmy jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej segregacji odpadów i ochrony środowiska poprzez akcje edukacyjne i wspieranie właściwych nawyków oraz minimalizowanie negatywnego wpływu firmy na środowisko. Polityka środowiskowa Jeronimo Martins Polska zapewnia prowadzenie działalności firmy w sposób ekologicznie zrównoważony poprzez podejmowanie inicjatyw w trzech głównych obszarach: przeciwdziałania zmianom klimatycznym, zachowania bioróżnorodności oraz gospodarki odpadami. Każdy sklep Biedronka ma obowiązek segregowania śmieci. Do recyklingu trafiają świetlówki, tonery, folia oraz makulatura. Sieć Biedronka jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zrezygnowała z jednorazowych plastikowych siatek, wprowadzając dla swoich Klientów torby wielokrotnego użytku. Każdy klient może przynieść do sklepu niepotrzebne baterie oraz akumulatorki i zostawić je w specjalnie do tego celu przeznaczonym pojemniku. Sieć od kilku lat rozwija także projekt sklepów ekologicznych. Testowane w nich takie elementy wyposażenia jak gruntowe wymienniki ciepła, energooszczędne żarówki i urządzenia chłodnicze czy automatycznie zamykane zawory w umywalkach, w bardzo znaczący sposób ograniczają zużycie energii i wody oraz produkcję odpadów. Wszystkie podejmowane działania czynią sieć Biedronka godnym zaufania członkiem środowiska naturalnego.

Akcja Zgrani z naturą odbędzie się na terenie poniższych sklepów sieci Biedronka:
Poznań, ul. Stare Żegrze 15
Tychy, ul. Kopernika 28
Białystok, ul. Radzymińska 12
Warszawa, ul. Warszawska 42
Lublin, ul. Magnoliowa 1
Płock, ul. Gwardii Ludowej 244
Włocławek, ul. Jana Pawła II 8
Kędzierzyn-Koźle, ul. Piastowska
Słupsk, ul. Szafranka 2
Olsztyn, ul. Bartąska 1
Tyczyn, ul. Orkana 2A
Toruń, ul. Turystyczna 95

Źródło: materiały prasowe