W „Dzienniku Gazecie Prawnej” i „Gazecie Wyborczej” o raporcie FOB i KDS KIG nt. branży hostess

22 listopada 2019

W wydaniach „Dziennika Gazety Prawnej” i „Gazety Wyborczej” z 22 listopada 2019 r. ukazały się artykuły dotyczące wydanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Komitetu Dialogu Społecznego KIG „Branża hostess w Polsce. Główne problemy i kontrowersje”.

Na łamach „Dziennika Gazecie Prawnej” Paulina Nowosielska w artykule „Ciało na sprzedaż” zastanawia się, czy akcje takie jak #metoo nie wywarły duży wpływ na specyfikę branży reklamowo-marketingowej. Komentarza udzieliła Monika Kulik, członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu:

– Na szczęście zaczęła się publiczna dyskusja o tym, jak odpowiedzialnie reklamować produkty, jakich środków wyrazu używać. Pytanie, co z tej dyskusji wyniknie. Pierwsze zmiany widać na rynku produktów dotąd mocno kojarzonych z mężczyznami. Koncerny samochodowe dostrzegły, że przybywa im klientów wśród kobiet. W związku z tym reklamy z kobietami jako elementem dekoracyjnym, z wyraźnym podtekstem erotycznym, mogą dziś odrzucić spore grono potencjalnych nabywczyń. Ktoś powie, że reklamy epatujące seksownym kobiecym ciałem były, są i będą, więc po co robić zamieszanie. Myślę, że tym bardziej warto je robić. Bierność spowoduje, że nasza wrażliwość na inne zjawiska może spadać. Jasne, że np. przemoc domowa jest poważniejszym problem, ale to właśnie sposób narracji – np. reklamy czy wydarzenia marketingowe – budują nasz stosunek do kobiet i ich roli społecznej – mówi Monika Kulik, koordynatorka projektu z ramienia Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

O raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Komitetu Dialogu Społecznego KIG „Branża hostess w Polsce. Główne problemy i kontrowersje” pisze także Zuzanna Bukłaha w tekście „Mówią o nich: Nic nie robią, tylko stoją”, który ukazał się w „Gazecie Wyborczej”.

Zachęcamy do lektury obu artykułów. Więcej o raporcie piszemy tutaj. Publikacja dostępna jest do pobrania w bazie wiedzy o CSR na naszym portalu.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza