VIII edycja Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności”

16 sierpnia 2016

Osoby znane z świata kultury, mediów, internetu coraz częściej użyczają swojego wizerunkuw kampaniach społecznych, zakładają fundacje i pomagają w społecznych zbiórkach on-line. Właśnie w celu promocji idei wolontariatu oraz zaangażowania społecznego osób znanych powstał w 2009 roku Plebiscyt „Gwiazdy Dobroczynności”. Już od 25 lipca br. organizacje pozarządowe, fundacje firm i menadżerowie mogą zgłaszać do Plebiscytu gwiazdy, które angażują w działania charytatywne.

Laureaci Plebiscytu uhonorowani zostaną statuetką „Gwiazdy Dobroczynności”. Otrzymają też czek na 5 000 zł, który przekażą wybranej przez siebie organizacji pozarządowej.

Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce oraz magazyn SHOW czekają na wnioski do 16 września 2016 r.

Do składania nominacji w Plebiscycie „Gwiazdy Dobroczynności” zaproszone są fundacje, stowarzyszenia, fundacje firm, menedżerowie gwiazd oraz inne instytucje współpracujące z osobami publicznie znanymi i udzielającymi się społecznie. W tej edycji Plebiscytu organizacje nie będą składać wniosków w konkretnej kategorii. Podział zgłoszeń na kategorie nastąpi na etapie weryfikacji formalnej, przed posiedzeniem Kapituły. Spośród nadesłanych zgłoszeń Kapituła Plebiscytu wybierze finalistów. Laureaci zostaną wyłonieni już w drodze głosowania internetowego, które odbędzie się na stronie Plebiscytu „Gwiazdy Dobroczynności” oraz poprzez aplikację na Facebooku.

Kapituła Plebiscytu przyznaje – również Honorową Gwiazdę Dobroczynności, a Magazyn SHOW Nagrodę Specjalną Gwiazdę Dobroczynności Magazynu SHOW. W tym roku przyznana zostanie również nagroda Gwiazda Dobroczynności Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Laureaci Plebiscytu otrzymają statuetki podczas Balu Charytatywnego „Gwiazd Dobroczynności”, który jest świętem odpowiedzialnych społecznie gwiazd, organizacji pozarządowych i firm.

W tym roku nominować można również osoby ze świata internetu. Od lat blogerzy i vlogerzy, aktywnie włączają się w akcje edukacyjne i kampanie społeczne, stają się ambasadorami organizacji pozarządowych, a dzięki ich aktywności udaje się zebrać więcej pieniędzy na platformach crowdfundingowych takich jak siepomaga.pl czy polakpotrafi.pl. Mają niewątpliwy wpływ na społeczności internetowe. Według badania Blog Power z 2016 roku ponad połowa internautów deklaruje, że styka się z treściami zamieszczanymi na blogach lub vlogach, a 45% deklaruje, że robi to regularnie. Co ważne, blogerzy i vlogerzy wpływają na zmiany poglądów czy postaw u 34% swoich odbiorców.

Wniosek zgłoszeniowy można znaleźć na stronie www.gwiazdydobroczynnosci.pl, a wypełniony należy przesłać na adres mailowy gwiazdy@filantropia.org.pl do 16 września 2016 r.

Więcej informacji na www.gwiazdydobroczynnosci.pl

Organizator Plebiscytu: Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce

Główny Partner Plebiscytu: SHOW – luksusowy magazyn w dobrym stylu