Trzeźwobus edukuje festiwalowiczów i celebrytów

30 czerwca 2016

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

Mimo że dopiero rozpoczęły się wakacje, Trzeźwobus Kompanii Piwowarskiej zdążył już przemierzyć 1/3 swojej trasy po Polsce. W międzyczasie edukował na temat odpowiedzialnego spożycia i bezpiecznej jazdy nie tylko miłośników dobrej muzyki, ale także zapalonych kierowców znanych ze szklanego ekranu.

Początek sezonu letnich festiwali i imprez plenerowych okazał się dla ekipy Trzeźwobusa bardzo pracowity. W rezultacie jeszcze przed rozpoczęciem wakacji mobilny punkt KP, w którym można poszerzyć swoją wiedzę na temat bezpiecznej jazdy i rozważnej konsumpcji alkoholu, zawitał aż na trzy imprezy.

Uczestnicy warszawskich Ursynaliów (3-4.06) i Live Festival Oświęcim (18-19.06) w przerwach między koncertami mogli m.in. przejść slalom i spróbować otworzyć drzwi zamknięte na klucz. Zadania te tylko na pozór były proste, ponieważ należało je wykonać w alkogoglach, które symulują widzenie świata po spożyciu alkoholu. W strefie Trzeźwobusa festiwalowicze mogli również zbadać poziom promili w wydychanym powietrzu za pomocą alkomatu oraz pobrać na telefon bezpłatną aplikację „Sprawdź Promile”, która wylicza zawartość alkoholu w organizmie w sposób szacunkowy i podpowiada, po jakim czasie można bezpiecznie usiąść za kierownicą.

Ekipa Trzeźwobusa zaprosiła do zabawy połączonej z edukacją także gwiazdy, które pojawiły się na rajdzie VIP Cross 2016, zorganizowanym na poligonie w Wesołej oraz na torze WITPiS w Sulejówku. 9. edycja tej imprezy przyciągnęła znane twarze, m.in. dziennikarzy, aktorów, polityków i uczestników telewizyjnych show. Goście nie tylko zacięcie rywalizowali  podczas jazdy po placu z przeszkodami, w terenie z nawigacją oraz przejazdu przez głęboki rów z wodą. Z równym entuzjazmem układali klocki w alkogoglach, biegali slalomem między pachołkami i mierzyli się z zamkniętymi drzwiami czy dmuchali w alkomat.

To ważne, aby nieustannie uświadamiać, jak ważne jest, by nigdy nie wsiadać za kółko po spożyciu choćby najmniejszej ilości alkoholu. Dlatego staramy się pojawiać z naszymi działaniami odpowiedzialnościowymi także na imprezach, które przyciągają kierowców – mów Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Szacuje się, że podczas wspomnianych trzech imprez z udziałem Trzeźwobusa niemal 3000 osób zbadało się alkomatem i wzięło udział w aktywacjach.

Trzeźwobus to akcja Kompanii Piwowarskiej mająca na celu promowanie odpowiedzialnego spożycia alkoholu, które jest jednym z filarów strategii zrównoważonego rozwoju firmy „Postaw na piwo”.