Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
The Coca-Cola Company opublikowała swój dziewiąty Raport Spełecznej Odpowiedzialności 2011-2012 przedstawiający działania spółki, które tworzą wartość dla udziałowców przy jednoczesnym poprawianiu jakości życia społeczności na całym świece.
„Coca-Cola stawia sobie za cel rozwój biznesu w taki sposób aby przynosić zmianę na lepsze w każdym miejscu, w którym działamy. Staramy się poprawiać życie ludzi, wzmacniać pozycję ekonomiczną kobiet, zapewniać dostęp do pitnej wody i promować ochronę zasobów wodnych we współpracy z kluczowymi partnerami społecznymi i rządowymi” – powiedziała Bea Perez, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w The Coca-Cola Company.
Od momentu powołania Dyrektora ds. Zrównoważonego Rozwoju w lipcu 2011 r. firma rozwinęła swój program na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wcześniej opierał się on na siedmiu filarach i nazywał „Live Positively”, zaś nowy skupia działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w trzech filarach: Ludzie, Społeczności i Środowisko. To nowe podejście umożliwia ścislejsze włączenie inicjatyw zrównoważonego rozwoju w plany biznesowe firmy przy jednoczesnym zwiększeniu przejrzystości działań firmy dla klientów.
Poniżej przedstawiono najważniejsze działania na rzecz zrównoważonego rozwoju realizowane wspólnie z 275 firmami – rozlewcami napojów firmy The Coca-Cola Company na świecie. Działania te są omówione szczegółowo w Raporcie społecznej odpowiedzialności 2011-2012. Są to między innymi:
Bea Perez, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w The Coca-Cola Company dodała „Rozumiemy, że rozwój naszej działalności zależy od dobrostanu społeczności, w których działamy. Zdajemy sobie również sprawę z tego, że nie osiągniemy zakładanego na rok 2020 celu podwojenia wartości firmy bez uwzględnienia wymogów zrównoważonego rozwoju w naszych staraniach o wydajność i skuteczność.”
Raport społecznej odpowiedzialnośći 2011-2012 jest przygotowany w formie interaktywnej strony internetowej. Jest dostępny na smartfonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych. Został on przygotowany według reguł i wytycznych GRI – Global Reporting Initiative. Za swoje działania w obszarze społecznej odpowidzialności The Coca-Cola Company otrzymała ocenę B+ potwierdzoną przez zewnętrzną weryfikację przez organizację FIRA Sustainability BV.
Raport społecznej odpowiedzialności 2011-2012 firmy The Coca-Cola Company jest dostępny pod adresem: www.thecoca-colacompany.com/sustainabilityreport.
W Polsce Raport Społecznej Odpowiedzialności prezentujący działania firm systemu Coca-Cola wydawany jest od 2007 roku i dostępny jest pod tym adresem
Źródło: informacja prasowa