The Coca-Cola Company i Międzynarodowa Federacja Krajowych Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca zawierają globalne partnerstwo

21 stycznia 2011

Dotyczy firmy: Coca-Cola HBC Polska,

Wsparcie finansowe i strategiczne przez 3 lata ma na celu zwiększenie zasięgu największej na świecie sieci pomocy humanitarnej. The Coca-Cola Company (NYSE: KO), największy na świecie producent napojów, oraz Międzynarodowa Federacja Krajowych Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC), największa na świecie organizacja humanitarna, ogłosiły zawarcie globalnego partnerstwa w celu rozszerzenia wzajemnej współpracy. The Coca-Cola Company zainwestuje 2 miliony dolarów we wsparcie prac IFRC w zakresie reagowania na klęski żywiołowe i katastrofy oraz zwiększenie zaangażowania w pomoc społeczności, którym służą obie te organizacje. Dodatkowo The Coca-Cola Foundation przekaże milion dolarów na Fundusz Szybkiego Reagowania w przypadku Klęsk i Katastrof IFRC, aby zapewnić bezpośrednie wsparcie finansowe pozwalające krajowym stowarzyszeniom Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca na szybkie reagowanie na klęski żywiołowe i katastrofy na całym świecie.

Nasze partnerstwo z The Coca-Cola Company ma szansę stać się modelowym przykładem globalnej współpracy pomiędzy firmą a organizacją społeczną.” – powiedział Sekretarz Generalny IFRC, Bekele Gelata. „Dzięki niej uda nam się dotrzeć do najbardziej odległych społeczności i rejonów, dzięki czemu będziemy mogli rozszerzyć pomoc pokrzywdzonym. Łatwo sobie wyobrazić, że rozmiar naszej współpracy może znacząco zwiększyć zakresu pomocy i szybkiego reagowania, co jest niezwykle ważne w epoce coraz częstszych klęsk żywiołowych,” dodał Bekele Geleta. razem możemy”.

Razem z firmami rozlewczymi,  należącymi do systemu Coca-Cola, The Coca-Cola Company, Czerwony Krzyż i Czerwony Półksiężyc współpracują już w ponad 50 krajach. Nowe partnerstwo, które wykorzystuje możliwości i doświadczenie lokalnych firm rozlewczych Coca-Cola, ma na celu rozszerzenie współpracy pomiędzy Czerwonym Krzyżem i Czerwonym Półksiężycem oraz systemem Coca-Cola na większą liczbę regionów na świecie, oraz wykorzystanie bazy, jaką partnerzy Coca-Cola zbudowali przez prawie wiek swojego istnienia. Na przykład, bezpośrednio po trzęsieniu ziemi na Haiti w styczniu ubiegłego roku, system Coca-Cola dołączył do amerykańskiego i meksykańskiego Czerwonego Krzyża, by nieść pomoc na miejscu klęski i zwiększać świadomość społeczną. W 2009 r. system Coca-Cola wspierał włoski Czerwony Krzyż po trzęsieniu ziemi w Abruzzo, zapewniając magazynowanie, ciężarówki i wsparcie rzeczowe. System Coca-Cola współpracował także z chińskim Czerwonym Krzyżem po trzęsieniu ziemi w Syczuanie w 2008 r., z kenijskim Czerwonym Krzyżem przy niesieniu pomocy ofiarom trwającej od kilku lat suszy, oraz z pakistańskim Czerwonym Krzyżem po trzęsieniu ziemi w 2005 r. a także po tragicznych powodziach, które w zeszłym roku zniszczyły ten kraj.

The Coca-Cola Company oraz IFRC chcą także zwiększyć zaangażowanię społeczeństw  w reagowanie na klęski żywiołowe i katastrofy, gotowość oraz stały rozwój i działania związane z zarządzaniem kryzysowym Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca. Na przykład, od 2000 r. system Coca-Cola w Hiszpanii podjął serię innowacyjnych marketingowych kampanii komunikacyjnych, w celu zebrania funduszy i zwiększenia świadomości na temat hiszpańskiego Czerwonego Krzyża. Z kolei od roku 2007, The Coca-Cola Company w Holandii prowadziła świąteczną kampanię radiową na rzecz Czerwonego Krzyża, by zebrać środki na walkę z wieloma „cichymi klęskami” (np. malarią i wypadkami górniczymi),  które choć bardzo poważne, przyciągają mniejszą uwagę niż takie klęski żywiołowe jak trzęsienia ziemi czy tsunami.

Potencjalny wpływ tego partnerstwa na pomoc humanitarną trudno przecenić. The  Coca-Cola Company oraz jej partnerzy w ramach systemu Coca-Cola działają w ponad 200 krajach i zatrudniają 700 tysięcy pracowników; a IFRC reprezentuje 186 krajowych stowarzyszeń zrzeszających ponad 100 milionów wolontariuszy, członków i zwolenników.

Jesteśmy dumni, że nawiązaliśmy partnerstwo z tak skuteczną i szanowaną na całym świecie organizacją, jaką jest Międzynarodowa Federacja Krajowych Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca„, powiedział Muhtar Kent, Prezes i Dyrektor Generalny The Coca-Cola Company. „Połączenie naszych umiejętności i doświadczeń pozwoli nam na lepsze działanie tam, gdzie jesteśmy potrzebni.”

The Coca-Cola Company oraz jej partnerzy w ramach systemu Coca-Cola konsekwentnie reagują na katastrofy i klęski żywiołowe na całym świecie, oferując środki finansowe, napoje, wsparcie logistyczne i czas oraz pracę swoich pracowników i innych interesariuszy. Od 2000 roku system Coca-Cola przekazał prawie 40 milionów dolarów w formie darowizn dla różnych organizacji wspierających społeczności i pomagających ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych.

Źródło: Materiały prasowe