Studenci UEK wybrali najlepszą praktykę CSR

13 marca 2017

Jak idea odpowiedzialnego biznesu przekuwa się na działania? Co niesie za sobą CSR oprócz haseł i czy rzeczywiście zmienia nasze otoczenie? Studenci UEK mogli poznać praktyczny wymiar działań podejmowanych przez znane im firmy, biorąc udział w Konkursie UEK na najlepszą Dobrą Praktykę CSR.

Konkurs organizowany przez Akademickie Centrum Kariery wraz z Fundacją UEK w ramach wydarzenia 4 sfery kariery, skierowany był do firm, które w ciągu ostatnich  dwóch lat zrealizowały Dobrą Praktykę CSR. Jego celem było promowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu i budowanie wśród studentów świadomości na temat korzyści płynących z podejmowania długofalowych i wymiernych inwestycji społecznych. Prace konkursowe można było oglądać na terenie kampusu UEK i na stronie Akademickiego Centrum Kariery www.kariery.uek.krakow.pl.

W konkursie wzięło udział 18 firm, które zgłosiły projekty o tematyce zdrowotnej, ekologicznej,  bezpieczeństwa czy przedsiębiorczości. Wiele z nich koncentrowało się na wsparciu edukacyjnym oraz opiekuńczo-społecznym skierowanym głównie do dzieci i młodzieży. Zgłoszone projekty miały zarówno zasięg ogólnopolski, jak i lokalny. Najciekawsze wyróżniały się innowacyjnymi rozwiązaniami odpowiadającymi na konkretne problemy społeczne.

W trakcie głosowania on-line, studenci UEK wybrali najciekawszą według nich Dobrą Praktykę CSR, uzasadniając swoją decyzję. Zwycięzcą konkursu została firma Luxoft Poland ze swoim projektem „Professor Grandchild / Profesor Wnuczek”. W ramach jego trzech dotychczasowych  edycji uczniowie gimnazjów prowadzili zajęcia, w trakcie których uczyli seniorów m.in. obsługi komputera i korzystania z sieci. Celem projektu była walka z cyfrowym wykluczeniem, które staje się coraz większym wyzwaniem we współczesnym społeczeństwie. Z akcji skorzystało dotychczas 500 seniorów, wspieranych przez 400 gimnazjalistów. Zajęcia były organizowane w 17 szkołach w różnych częściach Polski.

[materiały organizatora]