Startuje Akademia UX BNP Paribas Bank Polska

29 lipca 2019

Dotyczy firmy: BNP Paribas Bank Polska,

Pracownicy banku, studenci oraz absolwenci wezmą udział w Akademii UX, organizowanej przez Bank BNP Paribas. W programie projektowanie, testowanie i wdrażanie projektów systemów, serwisów i narzędzi online, których głównym celem będzie wygoda i komfort użytkownika. Akademia startuje 6 sierpnia, partnerem inicjatywy jest firma Mobee Dick specjalizująca się w tworzeniu produktów cyfrowych dla sektora bankowego.

UX, czyli user experience, to całość doświadczeń i wrażeń, które towarzyszą użytkownikom w czasie korzystania z produktu cyfrowego, takiego jak aplikacja, serwis czy strona internetowa.

– Chcemy, żeby dbałość o najwyższą jakość user experience stała się podstawą wszystkich działań banku. Akademia UX to inwestycja w rozwój tych kompetencji w naszym banku, pozwoli nam zaoferować stały dostęp wszystkich jednostek BNP Paribas do dobrze zrealizowanych badań, prototypów aplikacji lub usług. W tym celu zrealizujemy w ramach Akademii kilkanaście projektów, opartych o całą gamę narzędzi wykorzystywanych w projektowaniu – od warsztatów kreatywnych i biznesowych przez badania ankietowe, testy A/B, testy użyteczności, audyty eksperckie, aż po makiety, projekty graficzne i prezentacje multimedialne gotowych do wdrożenia rozwiązań – mówi Jakub Danecki, Koordynator Zespołu Badań i Projektowania w Banku BNP Paribas.

Wraz ze wzrostem znaczenia kanałów online i mobile w komunikacji z klientami, rośnie rola UX jako kluczowego wyróżnika rynkowego. Na płaszczyźnie user experience rozgrywają się dziś batalie o zadowolenie użytkownika. Firmy konkurują pod względem poziomu intuicyjności, prostoty i komfortu zapewnianego przez ich produkty. Nawet podstawowe usługi UX mogą zapewnić znaczące oszczędności dzięki podwyższeniu jakości nowych usług zarówno dla klienta wewnętrznego, jak i zewnętrznego. Uczestnikami pierwszej edycji Akademii UX będą pracownicy BNP Paribas Bank Polska.

Źródło: mat. pras.