Sprawozdanie z działań społecznych za rok 2017 Procter & Gamble

2 listopada 2017

Dotyczy firmy: P&G,

Spółka Procter & Gamble (PG) opublikowała Sprawozdanie z działań społecznych za rok 2017, w którym opisuje postępy poczynione w zakresie poprawy warunków socjalnych osób potrzebujących, w kwestii różnorodności i włączenia społecznego, propagowania równouprawnienia płci wewnątrz spółki i poza nią oraz zmniejszania oddziaływania spółki na środowisko naturalne. Spółka P&G prowadzi działania w blisko 70 krajach i świadczy usługi blisko 5 miliardom ludzi. Polski oddział firmy jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 

„Nasze działania społeczne stanowią ogromną szansę dla naszej firmy i naszych społeczności oraz, w szerszej perspektywie, dla ogółu społeczeństwa – powiedział David Taylor, przewodniczący zarządu, prezes i dyrektor generalny P&G. Konsumenci interesują się spółką, będącą właścicielem marek, których produkty kupują i stosują. Chcą mieć pewność, że kupowane produkty pochodzą z zaufanego źródła, a my staramy się budować to zaufanie każdego dnia.”

P&G publikuje doroczne raporty zrównoważonego rozwoju od roku 1999, a od roku 2016 do swojego sprawozdania włączyła bardziej kompleksowe omówienie korzyści wynikających z działalności spółki na rzecz obywateli. Wsparcie ofiar ponad 20 klęsk żywiołowych towarami i usługami, inicjowanie dyskusji na temat uprzedzeń na tle płciowym i rasowym, wprowadzenie na rynek butelki na szampon, wykonanej z plastiku zebranego na plażach oraz szereg innych historii i przykładów zamieszczanych w sprawozdaniu z działań społecznych za rok 2017 P&G pokazuje, że innowacyjne podejście do działań społecznych może mieć bardzo silny pozytywny wpływ zarówno na świat, jak i na własną działalność.

Najważniejsze punkty sprawozdanie z działań społecznych P&G 2017 to:

  • Wpływ na społeczeństwo: spółka P&G dostarczyła 12 miliardów litrów czystej wody pitnej w roku 2017 za pośrednictwem programu Children’s Safe Drinking Water (program na rzecz bezpiecznej wody pitnej dla dzieci), a do roku 2020 planuje dostarczyć 15 miliardów. Należąca do P&G marka Pampers nawiązała współpracę z pielęgniarkami z oddziałów intensywnej terapii noworodków w celu stworzenia i wprowadzenia na rynek pierwszych pieluch dla wcześniaków – Pampers Preemie Swaddlers, rozmiar P-3. Ponadto spółka P&G udzieliła wsparcia ofiarom ponad 20 klęsk żywiołowych na całym świecie.
  • Różnorodność i włączenie społeczne: P&G dołączył do inicjatywy CEO Action for Diversity and Inclusion (Działania kadry zarządzającej na rzecz różnorodności i włączenia społecznego), największej organizacji zrzeszającej kadrę zarządzającą działającą na rzecz różnorodności i włączenia społecznego w miejscu pracy. P&G był również sponsorem 37. Igrzysk dla weteranów wojennych poruszających się na wózkach inwalidzkich (ang. 37th National Veterans Wheelchair Games), które odbyły się w Cincinnati w stanie Ohio, USA, gdzie znajduje się główna siedziba spółki. Celem imprezy było udzielenie 550 weteranom wsparcia w zakresie prowadzenia bardziej aktywnego i zdrowszego trybu życia.
  • Równość płci: Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet 2017, P&G zamieściła film pt. #WeSeeEqual, który odnotował miliony wyświetleń w 180 krajach. P&G dołączyła do ruchu ANA #SeeHer, i do Sojuszu na rzecz zwalczania stereotypów zainicjowanego przez ONZ Kobiety (ang. UN Women), który ukierunkowany jest na eliminację stereotypów i przedstawianie prawdziwego wizerunku kobiet i dziewcząt w reklamach. W ostatnim roku obrotowym, P&G wydała ponad miliard dolarów w amerykańskich firmach należących do kobiet w ramach programu różnorodności dostawców (ang. Supplier Diversity), powiększając zakres programu na cały świat.
  • Odpowiedzialność za środowisko: P&G otworzyła elektrociepłownię biomasową w Albany, w stanie Georgia, która produkuje 100 procent pary i znaczną część energii wykorzystywanej w zakładzie produkcyjnym, gdzie wytwarzane są produkty Bounty i Charmin. Pomoże to spółce osiągnąć cel, jakim jest wykorzystanie energii odnawialnej na poziomie 30% całkowitej energii do 2020 roku. Naukowcy P&G opracowali technologię, która może zrewolucjonizować przemysł odzysku tworzyw sztucznych. Pozwala ona na dorowadzenie polipropylenu z odzysku do niemal pierwotnego stanu. W ramach zobowiązania P&G polegającego na całkowitym wyeliminowaniu składowania na wysypiskach odpadów produkcyjnych pochodzących ze wszystkich zakładów P&G do 2020 roku, ponad 70 procent zakładów w 23 krajach już osiągnęło ten cel.

Pobierz raport tutaj.

Wersja źródłowa niniejszej informacji jest dostępna w serwisie businesswire.com:

http://www.businesswire.com/news/home/20171031005437/en/

Źródło i tłumaczenie: Centrum Prasowe PAP