Sieć Biedronka finalistą konkursu „Dobroczyńca Roku”

17 kwietnia 2018

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

Biedronka stara się o tytuł „Dobroczyńcy Roku 2018” w konkursie organizowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Zgłoszenie do konkursu złożyła Caritas Polska za kilkunastoletnią współpracę przy organizacji wydarzeń na rzecz najbardziej potrzebujących oraz przekazywanie żywności. Właściciel sieci Biedronka, firma Jeronimo Martins jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

– Już od 12 lat Biedronka rozwija z Caritas w Polsce współpracę w zakresie pomocy potrzebującym i wykluczonym. Jednym z kluczowych programów stał się ogólnopolski program pomocy żywnościowej dla osób najuboższych oparty na wykorzystaniu niesprzedanej żywności. Program Spiżarnia Caritas został wdrożony w ponad 370 sklepach sieci Biedronka. Dzięki temu programowi, a także regularnym zbiórkom żywności w naszych sklepach oraz akcją „Kromka chleba dla sąsiada” pomoc uzyskało ok. 65 000 osób – mówi Katarzyna Scheer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A.

Wśród działań pomocowych, realizowanych wspólnie z Caritas, znajdują się zarówno projekty lokalnych zbiórek produktów, jak i ogólnopolskie akcje zbierania i przekazywania żywności osobom potrzebującym pod hasłem Tak, pomagam! Od początku współpracy, ponad 4 mln kg artykułów spożywczych zasiliło jadłodajnie, domy opieki, świetlice środowiskowe, hospicja, domy samotnej matki, a także trafiło do indywidualnych osób zagrożonych wykluczeniem. Tradycyjnie również w ramach Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego „Bądźmy razem”, realizowanego w wielu miejscowościach w całej Polsce, przygotowywanych jest rocznie 70 tys. paczek dla dzieci. Od początku współpracy w tym projekcie Biedronka przekazała ponad 1,6 mln upominków podopiecznym Caritas.

Caritas w Polsce jest także największym partnerem inicjatyw Biedronki w obszarze przeciwdziałania marnowaniu żywności. W tym celu uruchomiony został system przekazywania artykułów spożywczych na cele charytatywne bezpośrednio z centrów dystrybucyjnych oraz sklepów. Żywność przekazywana jest na zasadzie darowizny partnerom społecznym posiadającym status organizacji pożytku publicznego. Wśród produktów przekazywanych na ten cel znajdują się takie, których termin przydatności wkrótce się kończy, z uszkodzonym opakowaniem, a także dojrzałe owoce i warzywa. Tylko w 2017 roku Biedronka przekazała żywność o łącznej wartości ponad 6 mln zł.

Głosy można oddawać za pośrednictwem strony www.wybierajdobro.pl.  Głosowanie trwa do 23 kwietnia, a laureatów poznamy 6 czerwca br.

Biedronka partnerem Targów CSR

Panel dyskusyjny, specjalne stoisko oraz praktyki zgłoszone do raportu – tak wyglądał program Biedronki na 7. Targach CSR Forum Odpowiedzialnego Biznesu, których partnerem była firma Jeronimo Martins.

Jednym z priorytetów sieci Biedronka jest rozwój modelu biznesowego w taki sposób, by na każdym etapie przeciwdziałać marnowaniu artykułów spożywczych. I to właśnie działaniom na rzecz ograniczania ilości trwonionej żywności poświęcony był panel dyskusyjny pt. „Zero waste! Jak zapobiegać problemowi marnowania żywności?” , do którego Biedronka zaprosiła ekspertów z różnych obszarów: przedstawicieli biznesu, organizacji pomocowych oraz firm doradczych.

Obok działań operacyjnych, związanych z funkcjonowaniem sklepów Biedronka, podejmujemy także dodatkowe inicjatywy w obszarze przeciwdziałania marnowaniu żywności. Uruchomiliśmy system przekazywania artykułów spożywczych na cele charytatywne bezpośrednio z centrów dystrybucyjnych oraz wybranych sklepów. Żywność jest przekazywana na zasadzie darowizny partnerom społecznym posiadającym status organizacji pożytku publicznego. Wśród produktów przekazywanych na ten cel znajdują się te, których termin przydatności wkrótce się kończy, z uszkodzonym opakowaniem, a także dojrzałe owoce i warzywa. W 2017 roku przekazaliśmy żywność o łącznej wartości ponad 6 mln złmówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska, będącej właścicielem sieci Biedronka.

Biznes inspirował do współpracy. Za nami 7. Targi CSR >>

źródło: materiały prasowe firmy