Provident usprawnia platformę komunikacji wewnętrznej

14 grudnia 2016

Dotyczy firmy: Provident Polska,

W listopadzie został zakończony proces wdrażania wewnętrznej, interaktywnej platformy komunikacyjnej dla Doradców Klienta i pracowników Provident Polska S.A. Za jej przygotowanie odpowiedzialna była agencja interaktywna Ideo.

Platforma została wzbogacona o ponad 40 nowych funkcjonalności, z których korzysta blisko 9 tysięcy osób. Poprzez wprowadzone zmiany każdy pracownik i współpracownik Providenta „zyskał około 15 minut tygodniowo” – komentuje Igor Żytka, Koordynator ds. Komunikacji Wewnętrznej w Provident Polska.

Nowa platforma to zestaw narzędzi realizujących funkcje informacyjne, komunikacyjne, organizacyjne, a także biznesowe Provident Polska S.A. Została podzielona na dwie części – serwis intranetowy dla pracowników korporacji oraz wewnętrzny portal dedykowany Doradcom Klienta. Interaktywna platforma to nie tylko baza wiedzy o firmie, ale również portal do budowania relacji, wymiany know-how pomiędzy jej użytkownikami oraz narzędzie ich pracy. Nowy portal szeroko wychodzi poza klasyczną komunikację wewnętrzną. Dzięki zaimplementowanym funkcjom, pracownicy mają dostęp do bieżących informacji, regulaminów,  wzorów dokumentów i wszelkich materiałów dotyczących danej grupy użytkowników.

Głównym celem systemu intranetowego jest wzmocnienie współpracy między pracownikami oraz zwiększenie ich zaangażowania w życie firmy. Z przeprowadzonych przez Provident Polska S.A. analiz wynika, że zaangażowanie personelu korzystającego z systemu intranetowego wzrosło 2,5-krotnie. Przykładem nowej funkcjonalności, która usprawnia proces komunikacji jest narzędzie do szybkiej wymiany plików, które przekraczają dopuszczalną wielkości załączników w korporacyjnym e-mailu.

Istotnym czynnikiem przemawiającym za rewitalizacją dotychczasowego narzędzia była potrzeba stworzenia przestrzeni, gdzie będzie gromadzona i przechowywana wiedza pomocna w rozwijaniu kapitału intelektualnego firmy.

Platforma powstała na bazie autorskiego systemu zarządzania treścią firmy Ideo, Edito CMS. Dzięki niemu administrowanie aplikacją i publikowanie informacji czy też dokumentów jest dokonywane przez pracowników firmy Provident w intuicyjny i szybki sposób. Ponadto platformę można dowolnie rozbudowywać oraz integrować z innymi systemami.

Rozwiązania, które wprowadziliśmy w najnowszej platformie pozwalają skutecznie zwiększyć efektywność korzystania z nich. Jednym z celów było skonstruowanie platformy w taki sposób, by skrócić czas, który pracownicy poświęcają na poszukiwanie niezbędnych informacji. Zależało nam, by pracownicy mogli odnaleźć treści, które są im potrzebne oraz chcieliśmy minimalizować efekt tzw. filtrowania. Jesteśmy jedną z największych firm pożyczkowych w Polsce, współpracuje z nami ok. 9 tys. osób. Rewitalizacja tak dużej platformy jest zawsze dużym wyzwaniem. W dobie fintech wiele firm stawia przede wszystkim na digitalizację kontaktu z Klientami, jednak bez wewnętrznych zmian w tym obszarze, firmom trudno będzie nadążyć za cyfrową sprzedażą” – mówi Igor Żytka, Provident Polska.

Źródło: Materiały prasowe