Procter and Gamble zmniejszy o 30% ilość tworzywa sztucznego w opakowaniach produktów

24 kwietnia 2019

Dotyczy firmy: P&G,

Marki Procter and Gamble z kategorii Fabric Care, m.in. Ariel, Lenor i Vizir, zobowiązują się do 2025 roku zmniejszyć ilość tworzywa sztucznego w opakowaniach w Europie o 30%.  Ilość plastiku, jaką firma planuje zredukować w swoich opakowaniach produktów do 2025 roku, odpowiada rzędowi plastikowych butelek dłuższemu niż obwód Ziemi. Poza ograniczeniem ilości tworzyw sztucznych P&G Fabric Care zamierza do 2022 roku wprowadzić opakowania wyłącznie w pełni nadające się do recyklingu.

Podczas konferencji „Sustainable Brands Paris”, Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Procter and Gamble, ogłosiła, że Ariel, Lenor i inne marki P&G Fabric Care w Europie planują do 2025 roku o 30% zmniejszyć użycie tworzyw sztucznych w swoich opakowaniach. Jest to istotny krok w kierunku realizacji strategii zrównoważonego rozwoju „Ambicja 2030” dla marki Ariel, która opiera się zarówno na jeszcze lepszej skuteczności działania swoich produktów, jaki i zmniejszeniu zużycia zasobów o 50% do 2030 r., w tym także zastosowaniu pierwotnego tworzywa sztucznego (niepochodzącego z odzysku).

Porównując lata 2025 i 2018, planowane ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych w opakowaniach marek Ariel, Lenor, Vizir i innych z oferty P&G Fabric Care, przełoży się na zmniejszenie ilości odpadów o 15 tys. ton rocznie. Choć produkty marek P&G z kategorii prania i pielęgnacji tkanin mają relatywnie niewielki udział w ogólnej ilości odpadów z tworzyw sztucznych na terenie Europy, sama ilość zaoszczędzonego plastiku będzie znacząca. Gdyby z zaoszczędzonego materiału wyprodukować butelki, ułożone jedna za drugą utworzyłyby linię dłuższą niż obwód Ziemi.

Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w P&G: „Nasze marki Ariel, Lenor i Vizir są pionierami w obszarze redukcji opakowań. Będzie to znaczącym krokiem w realizacji naszego zobowiązania, by do 2030 ograniczyć stosowanie nieprzetworzonych tworzyw sztucznych w opakowaniach o 50%. To tylko jeden z wielu przykładów naszych czołowych marek, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom inspirują do zrównoważonej konsumpcji”.

P&G planuje, że do 2022 roku wszystkie opakowania firmy będą w 100% nadawały się do recyklingu. Ariel, Lenor i Vizir intensywnie starają się zwiększyć popyt na recykling poprzez wzrost udziału poużytkowych tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w opakowaniach, który obecnie kształtuje się na poziomie do 50%. Żeby wprowadzić obieg zamknięty tworzyw sztucznych, cała branża powinna współpracować na rzecz łatwiejszych i skuteczniejszych procesów recyklingu. Właśnie dlatego naukowcy P&G współpracują z ekspertami w branży nad takimi innowacyjnymi rozwiązaniami jak perforowane rękawy na butelki o nazwie PetCore, które prowadzą to bardziej zoptymalizowanego recyklingu.

Działania te spotykają się z uznaniem ekspertów, czego świadectwem jest nadanie jednemu z czołowych naukowców P&G tytułu Ambasadora Roku UE w dziedzinie recyklingu tworzyw sztucznych, przyznawanego osobom o wyjątkowym wkładzie w branżę. Ariel jest także częścią nowoczesnych programów pilotażowych, takich jak LOOP – inicjatywie promującej obieg zamknięty tworzyw sztucznych przez wprowadzanie opakowań wielokrotnego użytku.

–  Naszym celem jest rozwijać nasz biznes w sposób zrównoważony. Zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych w produktach Fabric Care w Europie o 30% do 2025 roku to ważny krok w realizacji tego celu. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za ograniczenie zużycia plastiku i dążenie do wprowadzenia obiegu zamkniętego, tak aby plastikowe odpady z naszych opakowań nigdy nie trafiły do oceanów ani na wysypiska – mówi Volker Kuhn, wiceprezes P&G Fabric Care.

Źródło: centrumprasowe.pap.pl