PKN ORLEN wpiera polskich producentów

7 maja 2020

Dotyczy firmy: Orlen,

PKN ORLEN konsekwentnie zwiększa dostępność produktów wytworzonych w Polsce na swoich stacjach, rozszerzając współpracę z kolejnymi krajowymi producentami. W ofercie stacji ORLEN dostępne są już maski zwiększające ochronę przed koronawirusem od dwóch polskich dostawców. Dzięki współpracy z PKN ORLEN możliwy był nie tylko rozwój firm, ale też utrzymanie 400 miejsc pracy u jednego z producentów.

– W dobie trwającej pandemii koronawirusa polska gospodarka potrzebuje patriotyzmu gospodarczego, a szczególnie patriotyzmu konsumenckiego, który może łagodzić skutki kryzysu gospodarczego. Od początku zachęcałem do wspierania polskich producentów, w tym małych rodzinnych biznesów. W naszej sieci świadomie dobieramy dostawców i dbamy o to, aby na naszych półkach było dostępnych jak najwięcej polskich produktów. To wyraz naszej solidarności i dbałości o krajową gospodarkę – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu, PKN ORLEN

Klienci stacji ORLEN mogą nabyć wielorazowe maski ochronne wspierające zabezpieczenie przed zarażeniem koronawirusem od dwóch polskich firm – Brubeck i Teofilów. Maski produkcji Brubeck pakowane są po 1 lub 3 sztuki i wykonane są z funkcyjnych mikrowłókien. Dzięki zastosowaniu unikalnej technologii efektywność ich działania antybakteryjnego nie zmniejsza się nawet podczas wielokrotnego prania. Gwarantują one trwałą ochronę najwyższego stopnia i pozwalają na swobodne oddychanie. W przypadku masek Teofilów dostępne są opakowania zawierające po 3 sztuki produktu, posiadającego m.in. certyfikat OekoTex Standard 100.

– Ostanie miesiące wymagały od nas dużo pracy i determinacji, aby nauczyć się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Aby nasza dotychczasowa praca nie poszła na marne, nie wystarczy pomysł i przestawienie się na szycie maseczek ochronnych. Potrzebny jest przede wszystkim stabilny partner, który ci zaufa. I tu z pomocą pojawia się ORLEN, dzięki któremu nie tylko mamy szansę utrzymać się na rynku, ale i zachować 400 miejsc pracy – powiedział Dominik Kosuń, Dyrektor Zarządzający Brubeck.

Sieć detaliczna ORLEN licząca blisko 1800 stacji w całej Polsce – powoduje, że małe, często rodzinne firmy, mają szansę w obecnej sytuacji utrzymać się na rynku. Aż 85 proc. produktów dostępnych na stacjach ORLEN zostało wytworzonych w Polsce. Współpraca PKN ORLEN z rodzimymi przedsiębiorstwami nie tylko wzmacnia polską gospodarkę, ale jest także zgodna z oczekiwaniami klientów. Badania jednoznacznie wskazują, że Polacy doceniają współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Według badań instytutu Kantar 75% Polaków uważa, że krajowi potentaci, tacy jak PKN ORLEN, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów. Ponadto większość, bo prawie 90% Polaków, do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu.

źródło: mat.pras.