P&G ogłasza nowe cele w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiska

19 kwietnia 2018

Dotyczy firmy: P&G,

Spółka Procter & Gamble ogłosiła , iż udało jej się zrealizować cele przewidziane w programie działań do roku 2020 w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiska. Firma zamierza wdrożyć jeszcze niezrealizowane cele oraz przygotowała nowe sięgające roku 2030. Program, w którym zawarte zostały cele, nosi tytuł „Ambicje na rok 2030”, a jego zadaniem jest umożliwianie pozytywnych zmian w zakresie środowiska oraz społeczeństwa i zachęcanie do ich wprowadzania przy jednoczesnym tworzeniu wartości dla spółki i konsumentów.

– Wierzymy, że P&G może być siłą napędową dla dobrych zmian i rozwoju, dlatego przyjmujemy bardziej przemyślane podejście do podnoszenia satysfakcji konsumentów, jednocześnie umożliwiając odpowiedzialną konsumpcję. Konsumenci oczekują od marek, do których mają zaufanie, że będą osiągać najlepsze wyniki i zarazem pomagać w rozwiązywaniu problemów stanowiących wyzwanie na skalę światową. Globalny zasięg naszej spółki, zrozumienie dla potrzeb 5 miliardów konsumentów, dla których świadczymy usługi oraz nasz innowacyjny potencjał dają nam możliwość wprowadzania pozytywnych zmian – powiedział David Taylor, przewodniczący zarządu, prezes i dyrektor generalny P&G.

Cele w ramach programu P&G „Ambicje na rok 2030” uwzględniają:

  • Marki: 20 wiodących marek P&G, będą umożliwiały odpowiedzialną konsumpcję i zachęcały do niej poprzez wprowadzenie opakowań w 100% nadających się do recyklingu lub ponownego wykorzystania, wprowadzanie zrównoważonych rozwiązań innowacyjnych i budowanie zaufania poprzez transparentność oraz udostępnianie naszych badań w zakresie bezpieczeństwa.
  • Łańcuch dostaw: Zakłady produkcyjne P&G ograniczą emisję gazów cieplarnianych o połowę i zakupią wystarczającą ilość odnawialnej energii elektrycznej do zasilania 100% zakładów. Spółka będzie również zaopatrywać się w co najmniej 5 miliardów litrów wody ze źródeł obiegowych.
  • Społeczeństwo: P&G będzie kontynuować zawieranie przełomowych partnerstw, które umożliwiają ludziom, planecie i naszym przedsiębiorstwom rozkwit, w tym takich, które powstrzymują napływ tworzyw sztucznych do oceanów, chronią i wzmacniają lasy, rozszerzają rozwiązania w zakresie recyklingu chłonnych produktów higienicznych oraz chronią zbiorniki wodne o priorytetowym znaczeniu na całym świecie.
  • Pracownicy: P&G będzie angażować, wyposażać i nagradzać pracowników za wdrażanie myślenia i praktyk zrównoważonego rozwoju w codziennej pracy. Będziemy nagradzać postęp i uwzględniać osiągnięcia w ocenach wyników.

 

– Bazując na dotychczasowych postępach, nasze cele na 2030 rok są ukierunkowane na sprostanie dwóm najpilniejszym wyzwaniom środowiskowym na świecie – ograniczeniom zasobów i rosnącej konsumpcji. Wiemy, że nasza spółka nie może samodzielnie znaleźć rozwiązania na wszystkie problemy. Osiągnięcie znaczących postępów będzie wymagało partnerstwa i współpracy, a nasze marki będą rozwijać innowacje, aby wprowadzić odpowiedzialną konsumpcję na wyższy poziom” – powiedziała Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju P&G.

źródło: Centrum Prasowe PAP