Orange Polska promuje innowacyjne pomysły start-upów

25 stycznia 2019

Dotyczy firmy: Orange Polska,

Niemal 250 przeanalizowanych projektów, 15 start-upów w trakcie akceleracji, pilotaże i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań m.in. w obszarze monitoringu bezpieczeństwa, efektywności energetycznej, inteligentnej infrastruktury miejskiej oraz lokalizacji osób i obiektów, dwie nagrody za wspieranie innowacyjnych firm – to najważniejsze efekty programu Orange Fab w 2018r. Orange Polska, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, 24 stycznia podczas uroczystego  „Demo Day” podsumował swoją współpracę ze start-upami w minionym roku.

– Innowacyjność zmienia reguły gry rynkowej. Bez niej nie da się osiągnąć przewagi nad  konkurencją. Mamy świadomość, że na poprawę jakości życia naszych klientów wpływamy nie tylko dzięki budowaniu szerokiej dostępności usług ale także dzięki stałemu ich rozwijaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań. Dlatego jesteśmy otwarci na niekonwencjonalne pomysły małych firm. Korzystają obie strony – start-upy zyskują wsparcie umożliwiające rynkowe wdrożenie swoich pomysłów zaś Orange Polska może dzięki temu rozwijać ofertę. Będziemy tę współpracę rozszerzać – powiedziała Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu Orange Polska.

W ubiegłym roku operator pięciokrotnie kierował do startupów zapytania dotyczące współpracy w takich dziedzinach jak  Customer Experience, Fintech, Cybersecurity, IoT,
e-commerce. 15 firm zostało zaproszonych do akceleracji. Zyskały one bezpośredni kontakt z inwestorami, mentorami i ekspertami, a także dostęp do  klientów i infrastruktury Orange Polska. Są to:

1. Asta Labs – system zarządzania zasobami IoT,

2. Magic To Go – komunikacja z klientem oparta o rozszerzoną rzeczywistość,

3. Smartporter – systemem zarządzania budynkami komercyjnymi,

4. Retailic – wspomaganie procesów sprzedażowych w sklepach stacjonarnych,

5. Fabe – system monitoringu bezpieczeństwa dla sektora przemysłowego,

6. Shield Bike – system zabezpieczenia rowerów,

7. Erly – mobilne ładowanie telefonu,

8. Teraz Energia – zarządzanie efektywnością energetyczną,

9. Unified API – integracja oraz agregacja danych z różnych źródeł,

10. BillTech – aplikacja do płacenia rachunków,

11. Whirla – bezprzewodowe ładowanie telefonów dla biur i centrów handlowych,

12. Fastpass – aplikacja do przyjmowania płatności BLIKIEM,

13. NaviParking  – zarządzanie miejscami parkingowymi,

14. SEEDiA – solarnie zasilana inteligentna infrastruktura dla miast i biznesu,

15. JT Weston – platforma automatyzacji pracy i procesów biznesowych.

Młode spółki technologiczne doceniły Orange Fab przyznając Orange Polska nagrodę specjalną Startups’ Choice w rankingu „The Heart Open Innovation Awards”. Firma  otrzymała również nagrodę w kategorii Mecenas Startupu w konkursie „Diamenty Top Industry”.

W roku 2019 wspólnie ze start-upami Orange będzie poszukiwał nowych rozwiązań z zakresu Customer Experience, Process automation, Artificial intelligence, Internet of Things, Big data, E-commerce, AR, VR, Security, FinTech, Blockchain, 5G, Energy.

Ponadto Orange nawiązał partnerstwo z firmami Blue Dot Solutions oraz Accelpoint. Jako odbiorca technologii będzie korzystał z ich wsparcia w naborze start-upów odpowiednich dla swoich potrzeb biznesowych. W ramach wspólnych projektów, które ruszą już I kwartale 2019, startupy mogą otrzymać do 200 tys. zł na wdrożenie rozwiązania.

Orange Fab planuje wzmocnić wymiar międzynarodowy programu, który działa już w 16 krajach na całym świecie. Start-upy otrzymają możliwość uczestniczenia w wielu wydarzeniach zagranicznych – m.in. w lutym niektóre wezmą udział w Mobile World Congress w Barcelonie. W kwietniu Orange Fab zaprasza na Innovations Garden Summit do Miasteczka Orange w Warszawie, a w maju na Viva Technology w Paryżu.

W ramach programu Poland Prize kontynuowana będzie współpraca z Ad Ventures i Startup Hub Poland przy wyszukiwaniu rozwiązań start-upów z zagranicy.

***

Orange Fab jest międzynarodowym programem dla start-upów stworzonym przez Orange. W Polsce wystartował w 2014 r., jako jeden z pierwszych akceleratorów na polskim rynku. Poza Polską obecny jest m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

Nabór projektów odbywa się w trybie ciągłym. W ramach programu startupy mogą stać się partnerem biznesowym Orange, biorą udział w ważnych wydarzeniach branżowych i zyskują pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange.

Orange Fab analizuje rocznie projekty blisko 250 start-upów. Od początku programu 31 projektów przeszło już lub jest w fazie testów, część z nich została wdrożona komercyjnie. Są to m.in. chatbot do komunikacji z klientem przez Messenger, system miejskiego inteligentnego oświetlenia, czy inteligentne meble miejskie (ławki solarne, kosze na śmieci, wiaty przystankowe).

źródło: materiały prasowe firmy