Nowe zjawisko – bojkot produktów i firm

8 czerwca 2006

Rok 2005 nie był zatem okresem przełomowym, ale to, co się wydarzyło, z pewnością spowoduje istotne skutki, widoczne w latach następnych – pisze Bolesław Rok w artykule poświęconym bojkotom konsumenckim na łamach „Gazety Finansowej”.

W   otoczeniu   biznesu coraz   więcej   słychać o budzącej się świadomości konsumentów na rynku polskim. Do tej pory był to zdecydowanie najsłabszy punkt w rozwoju odpowiedzialnego biznesu, a wiele firm podkreśślało, że standardy CSR  ich nie interesują dopóty, dopóki konsumenci nie zaczną tego doceniać. I oto w ubiegłym roku ukazały się wyniki pierwszego badania na temat jakości raportów CSR w Polsce, przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich – twierdzi Bolesław Rok.

Odnosząc się do przypadków bojkotów konsumenckich w Polsce Rok pisze, że ten instrument wywierania wpływu na firmę, do tej pory prawie nie istniał w naszej przestrzeni publicznej. Jak zauważa, rosną oczekiwania konsumentów wobec firm, również te, które dotyczą działań firmy zanim produkt trafi na półkę sklepową. To zaś, zdaniem Roka, doprowadzi do profesjonalizacji CSR, z czego korzyść będzie mieć i polska gospodarka i jej wszystky interesariusze.

Więcej: Gazeta Finansowa, Nowe zjawisko: bojkot konkretnych produktów lub firm, Bolesław Rok, 8.06.2006