Nie sam na SM – kampania edukacyjna Sanofi Genzyme

25 lutego 2019

Dotyczy firmy: Grupa Sanofi,

Wsparcie najbliższych w chorobie jest nieocenione, szczególnie w przypadku chorób przewlekłych. Sanofi Genzyme inicjuje kampanię edukacyjną „Nie sam na SM” podkreślającą rolę relacji społecznych – zarówno tych najbliższych z rodziną, przyjaciółmi, jak i z dalszymi znajomymi w życiu osób ze stwardnieniem rozsianym.

Na SM choruje ok. 50 tys. osób w Polsce i liczba ta z roku na rok rośnie. Jeszcze niedawno największą obawą chorych była niepełnosprawność. Dziś, dzięki szybkiej diagnozie  i nowoczesnym terapiom objawy niektórych postaci stwardnienia rozsianego można zatrzymać na długi czas. Dziś diagnoza SM oznacza coś zupełnie innego, niż nawet kilka lat temu.

– Stwardnienie rozsiane już dawno przestało być wyrokiem, jednak nadal w społeczeństwie panują błędne przekonania, że choroba musi wiązać się z ogromnymi problemami, niepełnosprawnością. Chorzy zamiast dostać wsparcie od otoczenia często słyszą, że nie powinni zawierać związków, podejmować wyzwań zawodowych. Nic bardziej błędnego. Nie wolno osobom chorym zabierać prawa do normalnego życia. – mówi Malina Wieczorek, prezes fundacji SM – Walcz o siebie, partner merytoryczny kampanii Nie sam na SM.

– Choć SM nadal pozostaje chorobą nieuleczalną to nowoczesna medycyna i wczesne leczenie może znacząco opóźnić rozwój choroby, dzięki czemu chory może zachować swój styl życia, nie rezygnować z pracy czy innych planów życiowych – mówi dr n. med. Katarzyna Kurowska, neurolog z II Kliniki Neurologicznej, warszawskiego Instytutu Psychiatrii i Neurologii, ekspert kampanii Nie sam na SM.

Adresatami kampanii Nie sam na SM są niedawno zdiagnozowani chorzy oraz ich otoczenie. Niezmiernie ważne dla chorych jest utrzymanie kontaktu z bliskimi oraz ich wsparcie – a zatem spotkania z przyjaciółmi, rodzinne wyjazdy czy po prostu aktywność społeczna. Wspólnie z bliskimi, partnerem, rodziną i znajomymi, łatwiej przeżywać wyzwania, jakie niesie ze sobą życie z SM.

Inicjatorem kampanii jest firma Sanofi Genzyme, a realizowana ona jest we współpracy z czterema stowarzyszeniami: Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego, Fundacją SM – Walcz o Siebie,
Fundacją NeuroPozytywni oraz Śląskim Stowarzyszeniem Chorych na SM SezaM.

W ramach kampanii przygotowane zostaną materiały poradnikowe dla chorych i bliskich, nagrania edukacyjne oraz cykl warsztatów rehabilitacyjnych. Osoby z SM razem ze swoimi bliskimi będą mogły uczestniczyć w specjalnie opracowanych warsztatach rehabilitacyjnych z elementami pilates i mindfulness, organizowanych razem z PTSR w kilku miejscowościach w Polsce. Program oraz wideo instruktaż do warsztatów dostępny będzie online, aby każdy mógł wykonać ćwiczenia we własnym zakresie. We współpracy z NeuroPozytywnymi powstanie NeuroPozytywne Miejsce, w którym osoby z SM i ich bliscy będą mogli spotkać się z ekspertami kampanii, porozmawiać i wspólnie inspirować się do aktywnego życia. Wspólnie z SM – Walcz o siebie przygotowany zostanie cykl materiałów wideo
z poradami ekspertów.

Komunikacja kampanii prowadzona jest przez profil na Facebooku, na którym znajdą się m.in. specjalnie przygotowane filmy oraz porady ekspertów. Dodatkowym źródłem informacji na temat SM jest strona internetowa.

Źródło: inf. pras.