Nestlé zobowiązało się zredukować zawartość cukru w swoich produktach w Europie o 18 000 ton do 2020 roku

23 lutego 2017

Dotyczy firmy: Nestlé Polska,

Nestlé ogłosiło zobowiązanie redukcji cukru w swoich produktach o co najmniej 18 000 ton. Wskutek tego do 2020 roku asortyment produktów firmy w Europie będzie miał średnio o 5% mniej cukru niż obecnie. Nestlé chce wesprzeć Komisję Europejską i państwa członkowskie UE, które mają opracować do końca tego roku plany działania dotyczące ulepszenia produktów spożywczych. Deklaracja redukcji cukru jest częścią większego pakietu globalnych zobowiązań Nestlé, który zostanie ogłoszony 7 marca br. Nestle Polska jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Podczas Konferencji Unii Europejskiej na temat otyłości wśród dzieci na Malcie, firma Nestlé zobowiązała się do redukcji cukru. W swoim przekazie, Marco Settembri, Wiceprezes Nestlé i Dyrektor na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną, podkreślił znaczenie zdrowego żywienia: „Jeżeli jedna trzecia dzieci cierpi na nadwagę lub otyłość, to jest to dla nas wyraźny sygnał, że musimy zrobić coś więcej w celu ułatwienia im podejmowania odpowiednich wyborów żywieniowych i promowania aktywnego stylu życia.

Nestlé już od 15 lat nieprzerwanie inwestuje w udoskonalanie produktów, redukuje cukier, sól i tłuszcz, wzbogaca produkty w składniki odżywcze takie jak pełne ziarno. W ciągu ostatnich trzech lat Nestlé zredukowało cukier w swoich produktach w Europie o 11 300 ton.

Według Marco Settembri głównym wyzwaniem jest zaangażowanie całej branży, tak aby wspólnie zmienić preferencje konsumentów: „Produkty Nestlé stanowią zaledwie kilka procent towarów spożywczych znajdujących się na półkach sklepowych. Jeśli chcemy zmienić preferencje konsumentów, to cała branża, w tym producenci marek własnych, musi zaangażować się w te działania.

Komisja Europejska i państwa członkowskie zgodziły się do końca 2017 roku opracować lokalne plany działania w celu redukcji cukru dodawanego do produktów spożywczych. Poszczególne kraje UE są już w trakcie tworzenia własnych inicjatyw, ale celem Nestlé jest ściślejsza koordynacja tych działań przez Unię Europejską oraz dążenie do utworzenia polityki żywienia Unii Europejskiej. Takie zabiegi będą „stymulować innowacyjność i doprowadzą do stworzenia zdrowszej przyszłości dla Europy” – mówi Marco Settembri.

Więcej informacji:

YouTube:

Przekaz Marco Settembri wyemitowany podczas Konferencji UE na temat otyłości wśród dzieci na Malcie (22.02.2017 r.): https://youtu.be/A1zhJ5lyAs0

Krótka wersja przekazu Marco Settembri’ego: https://youtu.be/taWnbHf4KRk

źródło:materiały prasowe firmy