Nestlé współtworzy Globalną Koalicję na Rzecz Dobrostanu Zwierząt

30 lipca 2018

Dotyczy firmy: Nestlé Polska,

Nestlé połączyło siły z sześcioma innymi firmami z branży spożywczej tworząc Globalną Koalicję na Rzecz Dobrostanu Zwierząt (ang. Global Coalition for Animal Welfare, GCAW). Celem porozumienia jest poprawianie standardów dobrostanu zwierząt hodowlanych w całym światowym łańcuchu dostaw żywności. Nestle Polska jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

GCAW to pierwsza tego rodzaju inicjatywa na świecie, która łączy nie tylko duże firmy, ale też ekspertów zajmujących się tematyką dobrostanu zwierząt hodowlanych. Jej celem jest poprawa jakości i standardów życia tych zwierząt w skali globalnej. W ten sposób zaangażowani w Koalicję producenci odpowiadają na potrzeby konsumentów poszukujących artykułów, w produkcji których wzięto pod uwagę ten aspekt.

W pierwszej połowie 2019 roku GCAW zamierza opublikować szczegółowy program działań. Będzie on koncentrował się na pięciu priorytetach Koalicji. Jednym z nich jest dbanie o dobrostan brojlerów oraz polityka wykorzystywania w produkcji surowców wyłącznie pochodzących od kur z chowu bezklatkowego.

W ten sposób, poprzez budowanie relacji z partnerami ceniącymi podobne wartości, Nestlé przyczynia się do wspólnego pokonywania istniejących barier oraz dokonywania pozytywnych zmian w kwestii poprawy jakości życia zwierząt hodowlanych. Działania i inicjatywy takie jak Globalna Koalicja na Rzecz Dobrostanu Zwierząt są też dla zaangażowanych w nie podmiotów platformą wymiany doświadczeń i dobrych praktyk oraz impulsem do przyspieszenia działań w kluczowych kwestiach związanych z tym zagadnieniem.

Zaangażowanie Nestlé w GCAW jest kolejnym krokiem w realizowaniu zobowiązań firmy dotyczących dbania o jakość życia zwierząt hodowlanych. Decyzja o przystąpieniu do Koalicji wynika też z jej wcześniejszych deklaracji o dobrostanie brojlerów w USA i Europiea także decyzji, aby do 2025 roku wykorzystywać w produkcji jaja pochodzące tylko od kur z chowu bezklatkowego.  

źródło: materiały prasowe firmy