Nestlé Polska ogłasza efekty swojego społecznego zaangażowania

2 czerwca 2017

Dotyczy firmy: Nestlé Polska,

Nestle Polska, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, opublikowało raport zaangażowania społecznego „Nestlé w Polsce w zakresie Tworzenia Wspólnej Wartości”, w którym zostały zaprezentowane działania, jakie firma podejmuje  w tym zakresie. Raport dostępny jest w formie cyfrowej na stronie www.raportnestle.pl.

Opublikowany Raport Tworzenia Wspólnej Wartości prezentuje działania Nestlé w Polsce z 3 ostatnich lat (2014-2016) w obszarach: Dla każdego człowieka i każdej rodziny, Dla naszych społeczności oraz Dla naszej planety.

Raport podsumowuje działania i prezentuje zobowiązania na najbliższe 3 lata: 2017-2019. Raport został zweryfikowany przez organizację certyfikującą raporty społeczne – Global Reporting Initiative na poziomie CORE.

Dla każdego człowieka i każdej rodziny

W ramach działań dla każdego człowieka i każdej rodziny Nestlé w Polsce zredukowało poziom soli w produktach o 11% i cukru o 9%. Firma planuje dalszą redukcję soli o 10% i cukru o 5% w swoich produktach zgodnie z globalnymi wytycznymi. Nestlé w ciągu najbliższych 3 lat zamierza pomóc 1,5 mln dzieciom w Polsce w prowadzeniu zdrowszego stylu życiu. Jednym z działań podejmowanych w tym zakresie jest program edukacyjny skierowany do gimnazjalistów „Żyj smacznie i zdrowo” oraz „Lekkoatletyka dla każdego”, mający na celu upowszechnianie aktywności fizycznej oraz zdrowego odżywiania wśród dzieci i młodzieży, który Nestlé prowadzi wspólnie z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki.

Dla naszych społeczności

Priorytetem Nestlé nadal będzie wspieranie rozwoju prężnych i aktywnych społeczności. Nestlé dużą wagę przywiązuje do współpracy z rolnikami lokalnie. Wciągu ostatnich 3 lat na potrzeby produkcji w fabryce w Rzeszowie, Nestlé zakupiło od polskich rolników surowce za łączną kwotę 16 mln zł. Firma będzie kontynuowała promocję adopcji zwierząt poprzez współpracę i partnerstwo w programie „Adopciaki”. Dzięki niemu ponad 350 zwierząt do tej pory znalazło nowy dom. Przez kolejne lata Nestlé będzie konsekwentnie wspierać zatrudnienie młodych. W ramach inicjatywy Nestlé needs YOUth, firma stworzyła w latach 2014-2016 ponad 2000 szans zatrudnienia i planuje stworzyć kolejnych 1300 do 2020. Firma nadal będzie realizowała szereg warsztatów w ramach filaru „Gotowość do pracy” oraz pracowała nad rozwojem Sojuszu dla Młodych.

Dla naszej planety

Działania Nestlé wobec ochrony środowiska naturalnego obejmują zmniejszanie zużycia wody na tonę produktu oraz ulepszanie opakowań. Tylko w ostatnich 6 latach w fabrykach Nestlé Polska zredukowano zużycie wody na tonę produktu o 22%. Firmie zależy na udoskonaleniu opakowań swoich produktów, m.in. poprzez redukcję ich wagi. Dzięki podejmowanym działaniom, jedynie w 2016 roku w Nestlé Polska udało się zaoszczędzić 536 ton surowca.

W ramach zobowiązań działania Nestlé w tym zakresie obejmują redukcję wody do 2020 roku o 35% na tonę produktu w każdej kategorii produktowej w porównaniu do 2010 roku, a także użycie w 100% odnawialnej energii elektrycznej w fabrykach Nestlé w Polsce.

źródło:materiały prasowe firmy