Najnowszy raport społecznej odpowiedzialności P&G

26 listopada 2018

Dotyczy firmy: P&G,

P&G przedstawia najważniejsze aspekty swoich działań na rzecz społeczeństwa, lokalnych społeczności i środowiska naturalnego w nowym raporcie dotyczącym odpowiedzialności społecznej na rok 2018.

Firma Procter & Gamble Company kontynuuje swoje długoletnie działania na rzecz poprawiania jakości życia. Realizuje ten cel zapewniając dach nad głową osobom dotkniętym przez żywioły, tworząc skłaniające do refleksji kampanie poświęcone różnorodności, integracji i równości płci i wreszcie, w ramach nowych celów na rok 2030, wnosi istotny wkład w ochronę środowiska. Wizją, która przyświeca jednemu z tych celów, jest to, aby żadne opakowanie produktów spółki ostatecznie nie trafiło do wód oceanów. Firma ogłasza także kolejne osiągnięcia w misji Zero Odpadów na Wysypiska, do której zmierzają wszystkie fabryki P&G na świecie, a fabryki firmy w Polsce wypełniają ją już od kilku lat.

W opublikowanym 13 listopada br. raporcie dotyczącym odpowiedzialności społecznej firmy (Citizenship Report), P&G zwraca uwagę na najnowsze działania, które pozwalają określić ją jako siłę działającą na całym świecie na rzecz wprowadzania zmian na lepsze i generowania postępu.

– Inspiruje nas prosty cel. Chcemy być motorem pozytywnych zmian i siłą napędową rozwoju. Wiemy, że im bardziej włączamy odpowiedzialność społeczną do strategii biznesowej biznesowych tym większe oddziaływanie na naszych konsumentów, społeczności, w których żyjemy i pracujemy, a także na cały świat wokół nas. Takie podejście sprzyja naszemu rozwojowi i budowaniu biznesu – podsumował David Taylor, Prezes Zarządu oraz Dyrektor generalny P&G.

Firma poczyniła postępy we wszystkich priorytetowych obszarach swoich działań społecznych.  Główne punkty raportu obejmują:

  • Działalność społeczna:W tym roku firma świętowała sukces z okazji osiągnięcia kolejnego kamienia milowego w rozwoju programu na rzecz bezpiecznej wody pitnej (Children’s Safe Drinking Water Program) – najbardziej potrzebującym przekazano już przeszło czternaście miliardów litrów czystej wody pitnej. Marki P&G odegrały też ważną rolę w niesieniu pomocy ofiarom katastrof, takich jak huragany Harvey, Irma, Maria i Florence. W ramach programu zapewniającego darmowe pranie poszkodowanym (Tide Loads of Hope) pralki P&G zapełniono w sumie 3800 razy, co  pomogło przywrócić odrobinę normalności na obszarach dotkniętych skutkami żywiołów.
  • Różnorodność i otwartość: Dzięki nagrodzonym filmom – „Rozmowa” (The Talk), traktującym o uprzedzeniach rasowych, oraz „Słowa mają znaczenie” (The Words Matter), opowiadającym o integracji społecznej osób LGBT+ w P&G – firma zainicjowała ważną dyskusję na temat różnorodności. Kampanie marek P&G ukazały pozytywny obraz różnorodności w rodzinach i wśród osób indywidualnych. P&G wprowadziła także dodatkowe udogodnienia w swojej polityce urlopów rodzicielskich, w ramach wdrożonego w P&G programu elastycznego trybu pracy (Flex@Work).
  • Równość płci: Jako lider w zakresie promowania równości płci firma P&G stworzyła inspirującą wystawę przedstawiającą nowe spojrzenie na rolę kobiety w miejscu pracy pod tytułem „Kobieta w pracy: mit a rzeczywistość” (Women at Work: Myth vs. Reality). Nawiązała także współpracę z organizacją Sesame Workshop, twórcami „Ulicy Sezamkowej” oraz Muppetami, aby wspólnie na nowo zdefiniować oczekiwania społeczne dotyczące chłopców i dziewcząt. Wyemitowała też szereg nowych kampanii reklamowych, stawiających na równość wypowiedzi i równość reprezentacji we wszystkich społecznościach.
  • Zrównoważony rozwój środowiska: W kwietniu firma ogłosiła ambitne plany zrównoważonego rozwoju, które zamierza wcielić w życie do 2030 roku. Ponieważ osiągnęła już wiele ze swoich wyznaczonych na rok 2020 celów, dotyczących klimatu, wody i odpadów, to nowe założenia ramowe strategii P&G Ambition 2030 skupiają się na obszarach, w których może zdziałać najwięcej – za pośrednictwem marek, łańcucha dostaw, społeczeństwa i pracowników. Ponadto, P&G ponownie koncentruje się na kwestii odpadów z tworzyw sztucznych, a wiele marek P&G zintensyfikowało działania na rzecz szerzej zakrojonego recyklingu opakowań i większego wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu. W obszarze uzyskiwania wartości z odpadów prym wiodą polskie fabryki firmy, które już w 2014 r. jako drugie na świecie spośród wszystkich lokalizacji, gdzie działa koncern, osiągnęły status Zero Odpadów na Wysypiska, poddając 100% odpadów przemysłowych recyklingowi lub przetworzeniu na energię. Należą one do 85% fabryk, które osiągnęły ten cel. Na przykład, plastikowe odpady z produkcji rączek do maszynek Gillette produkowanych w łódzkiej fabryce P&G są przetwarzane na wieszaki do ubrań i doniczki. Odpady przemysłowe z warszawskiej fabryki pieluszek Pampers, poddawane są unikalnemu procesowi odzysku pochłaniacza wilgoci. Część odzyskiwanego materiału jest wykorzystywana do tzw. hydroobsiewów czyli metody obsadzania dużych terenów np. trawą.

– Nasza firma już od 180 lat wpływa na życie ludzi i poprawia jego jakość. Tacy jesteśmy. To właśnie robimy i to motywuje nas do większego wysiłku i działania na rzecz wprowadzania zmian na lepsze oraz wspierania rozwoju społeczności na całym świecie – tłumaczył Taylor

W Internecie dostępne jest 24-stronicowe Podsumowanie raportu, zawierające omówienie postępów i opis najważniejszych przypadków, a także jego pełna, szczegółowa wersjaPod tym linkiem znaleźć można nagranie przedstawiające Davida Taylora, opowiadającego o postępach, jakie P&G czyni w zakresie obywatelskich priorytetów. Firma P&G już w 1999 roku rozpoczęła publikowanie rocznych Raportów dotyczących zrównoważonego rozwoju, ale w 2016 roku zdecydowała się poszerzyć zakres tych dokumentów i zaczęła uwzględniać w nich kompleksowy przegląd priorytetów firmy z zakresu działań pro-społecznych i pro-obywatelskich.

Dodatkowy materiał video dotyczący osiągnięć P&G znajduje się tutaj.

źródło: materiały prasowe firmy