L’Oréal ogranicza swój wpływ na środowisko

11 czerwca 2018

Dotyczy firmy: L'Oréal Polska,

Grupa L’Oréal opublikowała raport podsumowujący rezultaty, jakie osiągnęła w 2017 roku w obszarze zmniejszania swojego śladu środowiskowego. W ubiegłym roku firma m.in. obniżyła emisję dwutlenku węgla w fabrykach i centrach dystrybucyjnych o 73 proc. Ponadto 76 proc. kosmetyków z portfolio L’Oréal wprowadzonych na rynek w 2017 r. ma udoskonalone, bardziej przyjazne środowisku formuły.

Zobacz wyniki [INFOGRAFIKA] >> 

Opublikowany właśnie raport Grupy L’Oréal dotyczący postępów w zakresie strategii zrównoważonego rozwoju podaje, że w 2017 r. Grupa zmniejszyła poziom emisji dwutlenku węgla w swoich fabrykach i centrach dystrybucyjnych o 73 proc. (w wartościach absolutnych, w porównaniu do poziomu bazowego z 2005 roku) przy globalnym wzroście produkcji o 33 proc. Do końca 2017 r. aż 24 fabryki firmy osiągnęły neutralność węglową.

L’Oréal Warsaw Plant – fabryka z ambicjami

Znaczący udział w realizacji zobowiązań w obszarze zrównoważonego rozwoju lokalnym ma polska fabryka firmy. L’Oréal Warsaw Plant to jedna z czołowych fabryk w Grupie i jednocześnie największa fabryka L’Oréal na świecie pod względem liczby produkowanych jednostek. Rocznie powstaje w niej 380 mln kosmetyków. Inwestycje w zaawansowane technologicznie rozwiązania optymalizujące proces produkcji pozwalają konsekwentnie zmniejszać ślad środowiskowy fabryki. W ubiegłym roku o 40 proc. ograniczyła ona ilość produkowanych odpadów, o 37 proc. – emisję dwutlenku węgla, a o 43 proc. – zużycie wody w porównaniu bazowym rokiem 2005, notując równolegle 250-proc. wzrost wolumenu produkcji.

Naszą ambicją jest, aby L’Oréal Warsaw Plant stała się w przyszłości „suchą fabryka” – mówi Ewa Urbaniak, dyrektor fabryki. – Inwestycja w budowę stacji recyklingu wody, której uruchomienia planowane jest już w marcu przyszłego roku, pomoże nam zwiększyć odzysk wody do poziomu 75 proc., co z kolei pozwoli zaoszczędzić w skali miesiąca ilość wody odpowiadającą 16 milionom półlitrowych butelek – dodaje.

Już teraz fabryka może pochwalić się zrównoważoną gospodarką odpadami – od 2001 r. zakład nie wysyła żadnych odpadów produkcyjnych na wysypisko. Dodatkowo, po niedawnej rozbudowie, budynek fabryki otrzymał certyfikat LEED, potwierdzający spełnianie wysokich standardów w dziedzinie ochrony środowiska.

SPOT, czyli kosmetyki pod lupą

Aby jeszcze efektywniej redukować swój ślad węglowy, a jednocześnie wspierać konsumentów w podejmowaniu zrównoważonych wyborów, L’Oréal w 2017 r. poddał ocenie wszystkie wprowadzone na rynek kosmetyki (2300 formuł) pod kątem ich wpływu na środowisko i społeczeństwo za pomocą innowacyjnego, specjalnie w tym celu zaprojektowanego narzędzia SPOT (Sustainable Product Optimisation Tool). Uzyskane informacje pozwoliły firmie udoskonalić formuły 76 proc. nowych produktów tak, aby były one bardziej przyjazne ludziom i planecie.

Ku zrównoważonej przyszłości – cele na 2030 rok

Grupa L’Oréal od lat podejmuje działania na rzecz minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko, traktując zrównoważony rozwój jako nieodłączny element swojej strategii biznesowej. W opracowanym w 2013 r. dokumencie zatytułowanym „Sharing Beauty with All” firma przedstawiła cele, jakie do 2020 r. zamierza osiągnąć w zakresie zrównoważonego rozwoju w czterech kluczowych obszarach działalności: innowacji, produkcji, rozwoju i wyborów konsumenckich. W ubiegłym roku L’Oréal wykonał kolejny krok naprzód, dołączając do inicjatywy „Science Based Targets” (cele oparte na danych naukowych) i wyznaczając sobie jeszcze ambitniejsze globalne cele na 2030 r. Najważniejszym z nich jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu wartości o 25 proc. w porównaniu z 2016 r.

Rezultaty, jakie dotychczas osiągnęliśmy w obszarze działań na rzecz zrównoważonego rozwoju pokazują, że sukces biznesowy oraz zrównoważone podejście mogą iść ze sobą w parze – mówi Wioletta Rosołowska, prezes L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. – Jesteśmy głęboko przekonani, że odpowiedzialny wzrost jest nie tylko możliwy, ale konieczny dla budowania dobrej przyszłości dla nas wszystkich. Dlatego zamierzamy dołożyć wszelkich starań, aby dalszy rozwój naszej firmy szedł w parze z pozytywnym wpływem społecznym i środowiskowym – podkreśla.

Raport o postępach Grupy L’Oréal w zakresie zrównoważonego rozwoju i wszystkie wyniki można znaleźć na stronie: sharingbeautywithall.loreal.com/results.

źródło: materiały prasowe firmy

Pliki do pobrania:

Raport L’Oreal infografika