Korporacje pochylają się nad dobrostanem zwierząt

26 września 2018

Dotyczy firmy: IKEA, Nestlé Polska, Unilever,

Siedem największych międzynarodowych firm spożywczych, wśród których są Nestlé, Unilever utworzyły Globalną Koalicję na Rzecz Dobrostanu Zwierząt – Global Coalition for Animal Welfare (GCAW).  Firmy  dążyły będą do poprawy warunków życia zwierząt hodowlanych. Wśród priorytetów koalicji znalazły się dobrostan kur niosek oraz kurczaków hodowanych na mięso, (brojlerów). 

Szczegółowy program działania koalicji ma zostać opublikowany dopiero w pierwszej połowie 2019 roku, jednak już teraz firmy zapowiedziały, że swoje działania będą koncentrować na 5 priorytetach, czyli:

  • wycofaniu jaj z chowu klatkowego,

  • wprowadzeniu wyższych norm dobrostanowych dla hodowli kurczaków,

  • dobrostanie ryb hodowlanych,

  • oporności na antybiotyki,

  • globalnych standardach dotyczących transportu i uboju zwierząt.

– Trudno jest powiedzieć coś więcej bez zapoznania się ze szczegółowym planem działania GCAW, który ma ujrzeć światło dzienne dopiero w 2019, ale jesteśmy dobrej myśli. Podjęcie problemu dobrostanu zwierząt hodowlanych przez globalnych graczy branży spożywczej to bez wątpienia dobry znak – komentuje Marta Cendrowicz, dyrektorka kampanii korporacyjnych Stowarzyszenia Otwarte Klatki – Warunki życia zwierząt nie są już sprawą wyłącznie aktywistów. Działania na rzecz poprawy dobrostanu to kwestia odpowiedzialności społecznej firm, której konsumenci coraz głośniej się domagają – dodaje.

Jak informuje firma Nestlé, współzałożyciel GCAW, decyzja o powołaniu do życia koalicji jest odpowiedzią na potrzeby rosnącej grupy konsumentów, którzy oczekują wprowadzenia i przestrzegania wyższych standardów hodowli zwierząt, uwzględniających ich naturalne potrzeby.

Kwestia pochodzenia produktu jest coraz ważniejsza także dla polskich konsumentów. Potwierdzają to ostatnie badania CBOS, z których wynika, że najważniejszy przy zakupie jajek jest dla Polaków sposób chowu kur – 35% przyznaje, że zwraca na to największą uwagę. Najmniej istotna jest cena jaj – jedynie 11% badanych określiło ją za kluczową przy dokonywaniu codziennych wyborów konsumenckich.

W skład Globalnej Koalicji na Rzecz Dobrostanu Zwierząt – Global Coalition for Animal Welfare (GCAW) wchodza następujące firmy: Nestlé, Sodexo, Unilever, Ikea Food Services, Aramark, Compass Group oraz Elior Group

źródło: materiały prasowe Otwarte Klatki